جنگ میان حزب الله و اسرائیل قوت گرفت

کدخبر: ۶۱۰۴۴۰
اقتصادنیوز :اسکای نیوز در مطلبی با اشاره به تداوم تبادل آتش میان نیروهای اسرائیل و حزب الله، از تشدید درگیری ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی خبر داد.
 جنگ میان حزب الله و اسرائیل قوت گرفت

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،  گزارش ها حاکی است نگرانی از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق به ویژه لبنان افزایش یافته است.

 

به نوشته این شبکه خبری، جنگ میان حزب الله و صهیونیست ها که یک روز پس از درگیری در غزه آغاز شد، اساسا نسخه‌ای نظامی‌شده از قایم باشک است.

حملات حزب الله لبنان موثر واقع شد/به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های اسرائیلی

از زمان آغاز جنگ در باریکه غزه، حزب‌الله به عنوان یکی از گروه های شبه نظامی، همراه با تعدادی دیگر از گروه‌های حاضر در منطقه در حال مبادله آتش با اسرائیل هستند.

هرچند به گفته ناظران باوجود تبادل آتش و واکنش به هر حمله توپخانه ای، دو طرف دستکم در حال حاضر به دنبال نابودی و یا پیشروی در قلمرو یکدیگر نیستند.

اسکای نیوز در ادامه خاطرنشان کرده است: همزمان با این آتشفشان در حال خروش، گروه دیگری هم وجود دارد که از سال ۱۹۷۸ در تلاش برای حفظ صلح در مرزهای لبنان است. این نیروی موقت سازمان ملل در لبنان موسوم به «یونیفیل» یک نیروی چند ملیتی است که وظیفه نظارت و بازدارندگی را برعهده دارد و متشکل از ۵۵۰ سرباز ایرلندی است.

سرهنگ کاهال کیوهن فرمانده این گروه در گفت و گو با اسکای نیوز تاکید کرد: حملات در روزهای اخیر تشدید شده و در حال تشدید به سمت اعماق خاک لبنان است.

به گفته این فرمانده، در حال حاضر طیف گسترده‌تری از تسلیحات مرگبار توسط دو طرف استفاده می شود.

حزب الله نیز هشدار داده است که یک میلیارد عرب آماده حمایت از غزه هستند. به گفته کارشناسان جنگ حزب الله و اسرائیل می تواند خطرناک تر از درگیری کنونی در غزه باشد.

گروههای مقاومت فلسطین از روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند. این رژیم نیز در تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از تل آویو به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.​

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید