درخواست یک سناتور مشهور آمریکایی از اسرائیل

کدخبر: ۶۱۰۴۰۶
اقتصادنیوز :الیزابت وارن سناتور دموکرات آمریکایی با اشاره به اینکه «بحران غزه در حال شدت گرفتن است» خواستار توقف بمباران‌های اسرائیل شد.
درخواست یک سناتور مشهور آمریکایی از اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این سناتور ماساچوست بامداد جمعه در شبکه ایکس نوشت: حملات هوایی اسرائیل ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های عمومی را ویران می‌کند. محدودیت ورود کمک‌های بشردوستانه زندگی را حتی سخت‌تر کرده است. همین حالا بمباران را متوقف کنید.

جان باختن والیبالیست ملی پوش در بمباران غزه !

از سوی دیگر شماری از معترضان حامی فلسطین و مخالفان جنگ، در بوستون مرکز ایالت ماساچوست تظاهرات کرده و از وارن خواستند تا اقدامات بیشتری برای توقف خصومت‌ها انجام دهد.

حدود ۱۰۰ معترض تردد صبحگاهی روی یک پل که بوستون به کمبریج را متصل می‌کند، مختل کردند. آنها شعار می‌دادند: آتش بس؛ همین حالا.

آنها بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: یهودیان میگویند: آتش‌بس اکنون.

پایگاه خبری هیل اخیرا در گزارشی نوشت که جنگ غزه، آمریکا را به دو اردوگاه طرفداران فلسطین و اسرائیل تقسیم کرده است. به عنوان مثال در مجلس سنا، برنی سندرز سناتور مستقل و سناتور الیزابت وارنِ دموکرات اگرچه درخواستی برای آتش‌بس نداده‌اند اما هرگونه اشغال غزه توسط اسرائیل را رد کرده‌اند.

سندرز هفته گذشته «کشتار کور مردم بی‌گناه» فلسطین را محکوم کرد و گفت که حملات رژیم صهیونیستی باید متوقف شود.

وی با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را «یکی از وحشتناک‌ترین لحظات تاریخ مدرن» خواند و افزود: بمباران اردوگاه‌های آوارگان و آمبولانس‌ها و کشتار هزاران زن، مرد و کودک بی‌گناه خلاف قوانین بین‌المللی است و قابل قبول نیست. این اقدامات باید متوقف شود.

این سناتور مستقل با هشدار درباره این «فاجعه انسانی» گفت: آمریکا پول زیادی به اسرائیل می‌دهد. کار ما این شده است که بگوییم حق دفاع از خود دارید. اما کودکان فلسطینی به اندازه کودکان اسرائیلی و آمریکایی مهم هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید