دفع حمله پهپادی اوکراین به مسکو/ انهدام هواپیماهای بدون سرنشین توسط پدافند هوایی روسیه

کدخبر: ۶۱۲۱۹۰
شهردار مسکو اعلام کرد حمله پهپادی بامداد امروز ارتش اوکراین توسط سامانه پدافند هوایی ارتش روسیه خنثی شده است.
دفع حمله پهپادی اوکراین به مسکو/ انهدام هواپیماهای بدون سرنشین توسط پدافند هوایی روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو از حمله بزرگ پهپادی اوکراین به مسکو در اوایل امروز (یکشنبه) خبر داد و افزود: پدافند هوایی ارتش روسیه هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین را در مسیر خود به سمت مسکو در نزدیکی شهر نارو - فومینسک و منطقه شهری اودینتسوفکسی، سرنگون کردند.

سوبیانین با اشاره به اینکه پدافند هوایی ارتش روسیه همچنین چندین پهپاد را بر فراز مناطق بریانسک، تولیا و کالوگا رهگیری و منهدم کرد، یادآور شد: بر اساس گزارش‌های اولیه، سقوط لاشه این پهپادها تلفات جانی و خسارات جدی در پی نداشته است.

در همین رابطه وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۱۱ هواپیمای بدون سرنشین را بر فراز مناطق مسکو، تولا، کالوگا و بریانسک منهدم کرده است.

الکساندر بوگوماز فرماندار منطقه بریانسک نیز در کانال تلگرام خود نوشت که ۲ پهپاد بر فراز این منطقه سرنگون شده است.

شبکه آمریکایی «سی ان ان» بامداد شنبه با ارائه گزارشی از انجام بزرگترین حمله پهپادی روسیه علیه اوکراین از طریق پرتاب ده‌ها فروند از آنها به سمت کی‌یف پایتخت اوکراین و فعال‌شدن هشدارهای امنیتی این شهر خبر داد.

در این گزارش آمده‌است: مسکو در مجموع نزدیک به ۷۵ پهپاد را از ۲ موضع پریمورسکو - آختارسک و منطقه کورسک روسیه به سوی اوکراین پرتاب کرد. نیروی هوایی اوکراین در یک پست تلگرامی اذعان کرد که هدف اصلی این حملات کی‌یف بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید