رمزگشایی یک رسانه اسرائیلی از مخالفت وزرای کابینه جنگ با توافق آتش‌بس

کدخبر: ۶۲۶۵۲۴
اقتصادنیوز: یک روزنامه اسرائیلی با اشاره به حمله شماری از وزرای رژیم اسراییل به پیش‌نویس توافق با جنبش حماس تاکید کرد که این مخالفت ها از پیش برنامه ریزی شده است.
رمزگشایی یک رسانه اسرائیلی از مخالفت وزرای کابینه جنگ با توافق آتش‌بس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، منابعی آگاه فاش کردند که از تعدادی از وزرای حزب لیکود (حزب حاکم در رژیم صهیونیستی) خواسته شده که در رسانه ها علیه بندهای توافق با حماس صحبت کنند ، اما علت چنین درخواستی از وزرا مشخص نیست.

این منابع تاکید کردند که دقیقا از آن ها خواسته شده که مواضع مخالف خود را علنی و حمله به توافق را در جلسه کابینه صهیونیستی برجسته کنند.

در همین راستا، «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه گفت که این غیر ممکن است که در ازای هر اسیر صهیونیست که آزاد می شود،یک اسیر فلسطینی آزاد شود، باید راه حلی برای این موضوع پیدا کنیم.

خبر مرتبط
عربستان به دنبال انجام معاهده نظامی با آمریکا/ ریاض از شروط خود برای اسرائیل عقب نشینی می‌کند؟

اقتصادنیوز: فاکس نیوز گزارش داد: احتمالا عربستان برای انجام معاهده نظامی با آمریکا، شروط غیر الزام آوری برای روابط با اسرائیل می گذارد.

«یوآو کیش» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز در این جلسه گفت: نمی شود که توافق این گونه باشد، آنچه در رسانه ها درباره مفاد توافق منتشر می شود، نگران کننده است.

«نیربرکات» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: ایده یک روز آتش‌بس برای آزادی یک اسیر ساختگی است و در دور قبل، به ازای آزادی هر ۱۰ اسیر، یک روز آتش بس دریافت کردند.

بر اساس گزارش ها و بیانیه های غیررسمی، توافق درباره تبادل اسرا شامل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی در ازای اسرای صهیونیست در نوار غزه و آتش بس در این منطقه است.

قطر و مصر در حال میانجیگری بین تل‌آویو و حماس برای این توافق هستند.

رژیم صهیونیستی، آمریکایی، مصر و قطر یکشنبه گذشته در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای صهیونیستی نزد حماس به توافق رسیدند.

در همین حال، یک مقام مسوول در جنبش حماس یکشنبه شب گفت که این جنبش هنوز پاسخ خود را به طرح نشست پاریس برای آتش‌بس در غزه اعلام نکرده است.

این مقام حماس که به نام و سمتش اشاره نشده به شبکه الاقصی گفت: در حال مشورت‌های نهایی با دیگر گروه‌های فلسطینی برای تحقق منافع ملت فلسطین اعم از توقف جنگ، بازسازی نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی هستیم.

الاقصی به نقل از این مقام فلسطین گفت که حماس بزودی پاسخ خود را به ابتکار عمل فرانسه می دهد.

این در حالی است که وزیرخارجه فرانسه دوشنبه شب ادعا کرد: در حالی که میانجی گری های قطری و مصری برای دستیابی به توافق آتش بس میان اسرائیل و حماس ادامه دارد، پاریس به دنبال تضمین آتش بس و همچنین آماده سازی برای بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به حکومت در غزه است.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید