ادعای دروغین آمریکا: امنیت کشتیرانی باب‌المندب در اختیار ماست!

کدخبر: ۶۲۸۳۶۹
اقتصادنیوز: عبور روزانه صدها کشتی تجاری از دریای سرخ و باب المندب طی هفته های گذشته ثابت می‌کند که نیروهای دریایی یمن فقط کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی، آمریکایی یا انگلیسی را هدف قرار داده اند و ادعای آمریکایی ها مبنی بر تامین امنیت کشتیرانی در این منطقه دروغی بیش نیست.
ادعای دروغین آمریکا: امنیت کشتیرانی باب‌المندب در اختیار ماست!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی «خبر یمن» در گزارشی درباره وضعیت تردد کشتی های باری در دریای سرخ و باب المندب اضافه کرد: اینکه در هفته‌های گذشته، روزانه صدها کشتی تجاری از دریای سرخ و باب المندب عبور کرده‌اند و نیروهای دریایی یمن فقط کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی، آمریکایی یا انگلیسی شرکت‌کننده در حملات مداوم علیه یمن و غزه را هدف قرار داده اند ادعای صنعا نیست بلکه این دیدگاه ناظران و کارشناسان حمل و نقل دریایی بین المللی است.

خبر مرتبط
عملیات جدید یمن در دریای سرخ/ حمله به یک کشتی آمریکایی

اقتصادنیوز: سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور یک کشتی آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

این پایگاه اطلاع رسانی اضافه کرد: ثبات حمل و نقل دریایی در دریای سرخ و باب المندب، آمریکا و انگلیس را که برای دفاع از کشتی‌های رژیم اسرائیل بسیج شده اند در موقعیت شرم‌آوری قرار داده است و واشنگتن را مجبور کرد تا برای توجیح حضور نظامی خود در دریای سرخ و تشکیل ائتلاف بین المللی برای حفاظت از کشتی های رژیم صهیونیستی، به سرعت دروغ جدیدی را ترویج کند.

خبر مرتبط
هدف بعدی یمن در دریای سرخ چیست؟

اقتصادنیوز: حملات شبه نظامیان در یمن به کشتی های عبوری از دریای سرخ وارد دوازدهمین هفته خود شده است.

«خبر یمن» افزود: فرماندهی مرکزی آمریکا برای اینکه حقیقت تعهد یمن به تامین امنیت خطوط حمل و نقل دریایی در این منطقه را پنهان کند، در ساعات گذشته مدعی شد که حضور نظامی این کشور در دریای سرخ و باب المندب به تامین امنیت عبور ۲ هزار کشتی باری کمک کرده است.

این گزارش با اشاره به اینکه آب های یمن برای همه کشتی های جهان به جز کشتی هایی که تصمیمات صنعا را نقض می کنند، امن است، افزود: آنچه قابل توجه است اینکه آمریکا که مدعی امنیت حمل و نقل دریایی در دریای سرخ و باب المندب است و آن را در رسانه ها به عنوان یک پیروزی وانمود می کند چرا نتوانسته است امنیت عبور کشتی‌های خود و کشتی‌های انگلیسی یا کشتی‌های مرتبط با رژیم اسرائیل را در دریای سرخ در هفته‌های گذشته تامین کند.

خبر مرتبط
گشت زنی این کشور در دریای سرخ افزایش یافت

اقتصادنیوز: جیبوتی به دلیل بحران در دریای سرخ و خلیج عدن گشت‌زنی‌های ساحلی خود را افزایش داده است.

این پایگاه خبری یمن افزود: کشتی‌های واشنگتن، تل‌آویو و لندن در دریای سرخ به تصمیم های اتخاذ شده از سوی نیروهای مسلح یمن پایبند نبودند و به همین دلیل هدف قرار گرفتند و به آسانی آسیب دیدند اما سایر کشتی هایی که طی هفته های گذشته از دریای سرخ و باب المندب به سلامت عبور کرده اند، پایبندی خود به تصمیمات صنعا را اعلام کرده بودند.

نیروی دریایی ارتش یمن پس از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و جلوگیری این رژیم در ارسال کمک های بشردوستانه به ساکنان آن، تصمیم گرفت در حمایت از مردم مظلوم غزه از حرکت کشتی های باری به مقصد بنادر سرزمین های اشغالی جلوگیری کند و در این پیوند چند فروند کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار دارد.

متعاقب این اقدام، آمریکا و انگلیس در حمایت از رژیم صهیونیستی به مناطقی از یمن حمله هوایی انجام دادند که در پاسخ نیروهای مسلح یمن کشتی های آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ را هدف قرار داد و اعلام کرد که نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید