در قاهره چه خبر است؟/ رئیس موساد به مصر می‌رود

کدخبر: ۶۳۸۹۹۲
اقتصادنیوز:رسانه‌های اسرائیلی از تصمیم کابینه این رژیم برای اعزام هیاتی به ریاست رئیس موساد به قاهره در روز دوشنبه خبر دادند.
در قاهره چه خبر است؟/ رئیس موساد به مصر می‌رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، هیات رژیم صهیونیستی به منظور شرکت در مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا به قاهره سفر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» نوشت که هیات مذاکره‌کننده اسرائیل به ریاست روسای موساد و شاباک فردا دوشنبه به قاهره می‌رود.

خبر مرتبط
سفر هیات حماس به قاهره برای مذاکرات آتش بس

اقتصادنیوز: جنبش حماس اعلام کرد که امروز هیئتی از این جنبش برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس غزه راهی قاهره می‌شود.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که کابینه این رژیم تصمیم گرفته اختیارات هیأت مذاکرات این رژیم را در قاهره با هدف دستیابی به توافقی جهت تبادل اسرا، افزایش دهد.

این در حالی است که روز شنبه (دیروز) رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که هیأتی از جنبش حماس به ریاست «خلیل الحیه» روز یکشنبه بنابه دعوت مسوولان مصر به قاهره سفر می‌کند.

خبر مرتبط
هنیه راه را برای هیات حماس در قاهره هموار کرد+ جزئیات

اقتصادنیوز: یک مقام آگاه در جنبش حماس با اعلام زمان سفر هیأتی از این جنبش به قاهره، تاکید کرد که رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه طی ساعات اخیر تماس‌های متعددی با میانجیگران برقرار کرده است.

حماس در این خصوص تأکید کرد که خواسته‌های ملت فلسطین مبنی بر برقراری آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی رژیم اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان، آزادی تردد فلسطینیان و انجام تبادل اسرا، جدی است.

بنابر گزارش رسانه‌های فلسطین، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در تماس با میانجی‌گران تاکید کرده است که دور جدید مذاکرات بایستی بر اساس اصل برقراری آتش‌بس دایمی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید