پیشروی سکه به نزدیکی مرز 13 میلیون تومانی

جدال بزرگ بازارساز و نوسان‌گیران در بازار دلار+جدول ونمودار

کدخبر: ۳۶۱۶۲۲
امروز، زمان جدال بازارساز با نوسان‌گیران دلار بود.
جدال بزرگ بازارساز و نوسان‌گیران در بازار دلار+جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز برنده این جدال در ابتدای روز بازارساز بود، ولی ضدحمله نوسان‌گیران ارزی، آخر بازی را به سود این گروه خاتمه داد. در زمان شروع روز، قیمت دلار تا ابتدای کانال 26 هزار تومانی پایین رفت ولی از این نقطه خریدهای نوسان‌گیران زیاد شد و بازارساز نتوانست در برابر فشار خرید این گروه، قیمت را پایین نگه دارد. در اواخر روز دلار در محدوده 26 هزار و 900 تومانی قرار گرفت که 900 تومان بیشتر از ابتدای روز بود.

به گفته فعالان، حمایت فنی معامله گران، جوسازی سیاسی در بازار و بالا بودن قیمت درهم از جمله عواملی بودند که موجب شدند دلار در کانال 26 هزار تومانی پیشروی کند. بازگشت تحریم های سازمان ملل مهم ترین عاملی بود که نوسان گیران پیرامون آن مانور می کردند، خصوصا آنکه وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر بر فعال شدن مکانسیم ماشه تاکید کرده بود.

سکه، نمایشگر انتظارات

در ابتدای روز سه شنبه سکه تمام بهار آزادی در محدوده 12 میلیون و 500 هزار تومان قرار گرفت که 50 هزار تومان بیشتر از روز دوشنبه بود. شروع افزایشی سکه سیگنال مهمی به سایرمعامله گران بود، چرا که نشان می داد سکه بازان انتظار دارند در ادامه روز چهارم هفته، قیمت درهم و دلار افزایشی شود. این اتفاق هم رخ داد و درهم که در محدوده 7 هزار و 150 تومانی آغاز به کار کرده بود، در اواخر روز به محدوده 7 هزار و 300 تومان رفت. دلار هم کاهش ابتدای روز را با افزایش 900 تومانی جبران کرد. در واکنش به این افزایش ها، سکه امامی خود را به نزدیکی مرز 13 میلیون تومانی رساند.

بازدهی سکه در صدر

روز سه شنبه تمام بازارهای مهم بازدهی مثبت و قابل توجهی را به ثبت رساندند. سکه تمام بهار آزادی ظرف یک روز رشد قابل توجه 4.2 درصد را به ثبت رساند و در صدر جدول بازدهی قرار گرفت. پس از سکه امامی، گرم طلای 18 عیار قرارگرفت که به محدوده یک میلیون و 230 هزار تومانی وارد  شد و نزدیک به 4 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. شاخص کل بورس هم که یکی از درخشانترین روزهای شهریوری را پشت سرگذاشت، با بیش از 3 درصد رشد در رده سوم جدول بازدهی قرار گرفت. در این میان، رشد دلار از سایر بازارهای محدودتر و کمی بیش از 2 درصد بود. علت اینکه سکه امروز رشد بیشتری نسبت به دلار داشت، افزایش بهای طلای جهانی تا ساعت 5 بعدازظهر بود. در اواخر روز طلا نزولی شد و این مساله می تواند قیمت سکه در معاملات فردا را تحت تاثیر قرار دهد.

  • جدول نوسان بهای سکه وارز 25 شهریور 1399
  • روند بهای درهم 25 شهریور 1399
  • روند بهای دلار 25 شهریور 1399
  • روند بهای سکه 25 شهریور 1399
  • نمودار بازدهی 25 شهریور
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید