هدف قیمتی معامله گران سکه چه نرخی است؟

محدوده مجاز قیمت سکه

کدخبر: ۳۷۷۳۴۶
قیمت سکه در معاملات فردایی به زیر مرز 12 میلیون تومان رسید تا سکه با سطح حمایتی حساس خود فاصله کم کند.
محدوده مجاز قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته قیمت سکه در وقت مرده بازار توانست خود را یک کانال بالا بکشد و در مرز 12 میلیون تومان بسته شود. در این روز تمایل به خرید بالا نبود و برخی تصور می کردند فرصت خوبی برای ذخیره سود است. از منظر تحلیل های فنی قیمت سکه با مانع سخت 12 میلیون و 300 هزار تومان روبرو است. از منظر تحلیل های بنیادی قیمت سکه ظرفیت رشد برپایه متغیرهای درونی را ندارد و تنها تقاضای سرمایه ای است که می تواند بازار سکه را داغ کند.

پیش بینی قیمت سکه در روز یک شنبه

در روزی که بازار جهانی تعطیل است عامل مسلط در بازار سکه قیمت دلار است. قیمت دلار در اتاق های فردایی در محدوده نرخ بسته شده روز گذشته معامله شد. اما نرخ درهم سیگنال دلار در کانال 26 را می دهد. با وجود این که احتمال نوسان دلار در این کانال وجود دارد با توجه به فاصله گیری سکه از ارزش ذاتی بعید است معامله گران ریسک افزایش شدید قیمت در دومین روز هفته را تقبل کنند.

 

به نظر معامله گران در این روز محدوده 12 میلیون و 450 هزار تا 11 میلیون و 890 هزار تومان را به عنوان زمین بازی در نظر گرفته اند. البته اگر کف بازار از دست برود با توجه به ریسک بیشتر ریزش، احتمال عقب نشینی معامله گران از بازار بالا خواهد رفت. اما عبور قیمت سکه از سقف، معامله گران را  به ورود بیشتر تقاضا امیدوار می کند. اتفاقی که حداقل در امروز پشتیبان قوی ندارد مگر آنکه در بازار ارز قیمت دلار سناریوهای حداکثری را در افزایش قیمت محقق کند. برخی تصور می کنند در صورتی که نرخ درهم روند صعودی داشته باشد بالاترین هدف قیمتی 7 هزار و 400 تومان است. در این حالت دلار می تواند دو کانال بالا رود. اما با وجود این سناریو اکثریت تصور می کنند بازار سکه امروز در وضعیت رنج یا کاهشی باشد. از دید این گروه در بازار امروز معامله گران تلاش دارند در محدوده مورد اشاره برای قیمت سکه اقدام به نوسان گیری کنند به این امید که در روزهای آتی چشم انداز قیمت دلار و طلای جهانی شفاف تر شود.

حباب

حباب قیمت سکه در بازار

سرمایه گذاران حرفه ای معمولا به صورت روزانه وارد بازار می شوند اما سرمایه گذاران عادی به بازار سکه به شکل پناهگاه نگاه می کنند. این گونه از سرمایه گذاران که قصد پوشش سرمایه خود در برابر تورم را دارند باید به ریسک خرید هر کدام از مدل های سکه در بازار دقت کنند.

ریسک خرید در قالب حباب سکه شناخته می شود و برآمده از قیمت طلای جهانی و نرخ دلار در بازار داخلی است. با توجه به قیمت طلا در بازار جهانی و نرخ دلار در بازار داخلی تقریبا قیمت واقعی قطع های مختلف سکه از میزان اسمی آن پایین تر است. در واقع قیمت سکه دارای حباب مثبت است که مقدار حباب ریسک خرید آن را نشان می دهد.

بالاترین میزان حباب سکه در قطع گرمی و پس از آن در قیمت ربع سکه وجود دارد.در جریان معاملات دیروز از حباب قیمت سکه امامی کاسته شد اما سایر سکه های موجود در بازار با افزایش حباب مواجه شدند که می تواند نشانه تمایل بیشتر خرید در این بخش از بازار باشد.ربع سکه در بازار دیروز شاهد افزایش بیشترین مقدار حباب در میان سایر قطع های چهارگانه بود.

حباب2

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید