دو نقطه حمایتی قیمت سکه از دست رفت

دو علامت حباب از آینده سکه

کدخبر: ۳۸۰۲۶۵
حباب قیمت سکه اندک اندک در حال ذوب شدن است، بازار نیز دو نقطه مهم قیمتی را شکست آیا این اتفاقات نشانه نزول قیمت سکه در بازار است؟
دو علامت حباب از آینده سکه

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در حالی به پیشواز بلندترین شب سال می رود که روند قیمتی در آن نزولی بوده و کسب و کار معامله گران بازار سکه نیست.حباب قیمت سکه امامی به کاهش ادامه داد، امری که نشان از کاهش تقاضا در بازار این فلز گران بها داشت. دیروز حباب سکه به زیر نیم میلیون تومان رفت و این فلز گران بها نه تنها مرز 12 میلیون تومانی را از دست داد که حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومان هم نتوانست مسیر کاهشی آن را سد کند.

کاهش حباب سکه و از دست رفتن یک محدوده حمایتی مهم خبر از آن می دهند که احتمال افت بیشتر در بازار سکه منتفی نیست. با این حال، کاهش حباب سکه یک علامت دیگر هم دارد: شرایط برای خریداران درازمدت و بازیگران کم ریسک در حال بهبود است.

حباب سکه

چرا کاهش حباب می تواند زمینه ساز ورود تقاضای جدید شود؟

هر چقدر ارزش بازاری سکه به ارزش ذاتی آن نزدیک تر شود، دسته ای از بازیگران تمایلی بیشتری دارند که در موقعیت خرید به بازار وارد شوند. دفعه قبلی زمانی خریداران به بازار سکه وارد شدند که حباب سکه تا حدود 250 هزار تومان پایین رفته بود. در آن مقطع سکه در حوالی محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی نوسان می کرد. این بار با فرض ثبات شرایط، در صورت نزول سکه تا محدوده 11 میلیون و 500 هزار تومانی، ممکن است گروهی از معامله گران یک پله خرید را برای خود مناسب تصور کنند و با حضور خود جهت بازار را تغییر دهند. معامله گرانی که زیاد تمایل به ریسک برای خرید ندارند، معمولا در شرایطی به بازار وارد می شوند که حباب کم باشد. حباب کم به معنای آن است  که قیمت ظرفیت بنیادی بیشتری برای افت قیمت ندارد.

حباب سکه

قیمت سکه در معاملات پشت خطی

در معاملات پشت خطی روند بازار نزولی است و قیمت سکه در این معاملات نیز وارد کانال 11 میلیون و 700 هزار تومان شده است. این در حالی است که در ابتدای شروع به کار قیمت بالای مرز 11 میلیون و 800 هزار قرار داشت. کاهش قیمت سکه در معاملات پشت خطی نیز می تواند سیگنالی برای قیمت در بازار امروز باشد.

نگاه سکه بازان به دلار

امروز بازار جهانی طلا تعطیل است و طبعا نگاه بازیگران بازار سکه بیشتر به سوی بازار دلار خواهد بود. اسکناس آمریکایی دیروز به زیر 25 هزار و 500 تومان رفت و در صورتی که امروز هم زیر این مرز باقی بماند، احتمال افت بیشتر سکه وجود دارد. با این حال، تعدادی از سکه بازان امیدوارند، معامله گران پس از چند روز سودگیری از خریدهای پیشین، سکه های خود را جایگزین کنند و از این طریق زمینه ساز بالا رفتن قیمت ها شوند.

چشم انداز قیمت جهانی طلا

یکی از عناصر موثر بر بازار سکه قیمت طلا است، معمولا در نزدیکی کریسمس تقاضای طلا در بازار جهانی کاهش می یابد و این کاهش تقاضا به کاهش قیمت منجر می شود اما در امسال ظاهرا اوضاع متفاوت است. تقاضای برای طلای جهانی بالا رفته است و حتی برخی از معامله گران بزرگ تصور می کنند طلا سقف های قیمتی را بشکند و بتواند وارد سطوح جدید شود. در این صورت امکان دارد آرایش معامله گران در بازار داخلی نیز تغییر کند. یعنی به امید طلا خریدار سکه شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید