قیمت واقعی سکه تقویت شد

روز تصمیم در بازار سکه

کدخبر: ۳۸۳۸۰۱
حمله سکه به دروازه 12 میلیونی جواب داد و این سطح شکست معامله گران تصور می کنند اگر امروز بتواند کانال 12 میلیون را حفظ کنند تقاضا به بازار بازگردد و دروازه مقاومت دیروز کف محکمی برای نزول شود
روز تصمیم در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، امروز برای بازار سکه اهمیت زیادی دارد. در صورتی که فلز گران بهای داخلی بتواند خود را بالای 12 میلیون و 100 هزار تومان تثبیت کند، خریداران جدیدی به بازار ورود خواهند کرد، امری که می تواند یکبار دیگر حرکت به سوی سطح 12میلیون و 500هزار تومانی را تسریع کند.

ولی به احتمال زیاد، سکه بازان امروز تا زمانی که مطمئن نشوند، بازار بالای مرز 12 میلیون تومانی پایداری دارد، در موقعیت خرید قرار نخواهند گرفت. به باور برخی از بازیگران باتجربه بازار، سکه امروز پس از یک مکث‌، تعیین تکلیف خواهد شد. در واقع سکه بازان در ابتدا روند اونس طلا و دلار را رصد خواهند کرد و در صورتی که از این متغیرها سیگنال مطمئنی بگیرند، افزایش خریدها را کلید خواهند زد. در روزهای گذشته، سکه عموما خود پیشرو بازارها بود،

حباب سکه

محرک های قیمت سکه

روز دوشنبه، میزان درصدرشد فلز گرانبهای داخلی  بیش از دو برابر رشد قیمت دلار بود. برخی از معامله گران اعتقاد داشتند که علت رشد بیشتر سکه، افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در اولین روز کاری گذشته به راحتی از سد هزار و 900 دلاری عبور کرد و در پایان نیز بالاتر از 1940 دلار بسته شد تا شروع طوفانی در اولین روز سال میلادی داشته باشد.رشد قیمت دلار و طلای جهانی محرک هایی بودند که بتوانند سکه را از یک مرز حساس عبور دهند.

ولی به نظر می رسد در ابتدای روز سه شنبه مقداری احتیاط چاشنی فعالیت بازیگران بازار سکه قرار بگیرد. دیروز حباب سکه نیز از محدوده 3 درصدی پایین رفت و در دامنه 2 درصد قرار گرفت، امری که نشان از احتیاط موقت خریداران برای ورود به بازار می داد.

صبح دوشنبه اشاره شد که سکه بازان به احتمال زیاد به مرز 12میلیونی تومانی حمله خواهند کرد. در آن هنگام تصور می شد که پس از این حمله میزان فروش ها بیشتر خواهد شد و قیمت در مسیر اصلاح قرار خواهد گرفت. در واقع، عده ای باور داشتند، سکه درروزهای دوشنبه و سه شنبه آخرین رشدهای خود را تجربه خواهد کرد. با این حال، در شرایط کنونی، صعود قدرتمند طلای جهانی تا حدی افزایشی های بازار سکه را به رشد بیشتر امیدوار کرده است.

حباب قیمت سکه

با وجود مرز شکنی قیمت در بازار سکه و ورود به کانال 12 میلیون تومان اما به دلیل افزایش قیمت دلار و طلای جهانی حباب سکه بالا نرفت تا نشانه جدیدی در بازار سکه باشد. نشانه ای که حکایت از متفاوت بودن مسیر رشد قیمت در بازار دیروز دارد. به لطف افزایش قیمت دلار و اونس قیمت واقعی سکه در روز گذشته حدود 290 هزار تومان بالا رفت.

حباب سکه

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید