فلز گران بهای داخلی بالای سطح حساس ماند

زمان سودگیری در بازار سکه

کدخبر: ۳۸۴۰۳۱
آخرین سنگر معامله گران خواهان افزایش قیمت سکه ترامپ است، آنها امیدوارند امروز در آمریکا اتفاقی رخ دهد تا روند بازار به کام آنان شود.
زمان سودگیری در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه دیروز در مرز بالای 12 میلیون ماند، اما در معاملات پشت خطی قیمت کمی پایین ماند. معامله گران سکه این روزها بیشتر روی موج خبرها سوار شده اند البته این بار افزایش قیمت اونس و طلا نیز حامی آنها بوده است. با توجه به کاهش حباب قیمت سکه به رغم افزایش نرخ تحلیل گران از افزایش کف بازار سخن می گویند.

افزایشی که بخشی از آن به نظر آخرین تصورات در خصوص آینده ترامپ و اتفاقات سیاسی پیرامون او است. البته برخی ناظران تاکید دارند با رفتن ترامپ قرار نیست در عرصه سیاست خارجی اتفاق ویژه ای رخ دهد اما فشار به ایران در مقایسه با دوره او با احتمال تعدیلی بالایی روبرو است

آخرین سنگر ترامپه

دونالد ترامپ در توییتی نوشت،«معاون رئیس‌جمهور این قدرت را دارد تا الکترال‌های تقلبی را رد کند». همانطور که در آمریکا، دونالد ترامپ به مایک پنس دلبسته است، شماری از معامله گران بازار داخلی امیدوارند ورق در روز چهارشنبه به سود ترامپ بچرخد. این دسته از معامله گران، در روزهای دوشنبه و سه شنبه، با جوسازی پیرامون اخبار مربوط به احتمال افزایش تنش های سیاسی و وقوع جنگ توانستند سکه را به مکانی ببرند که بازار یک ماه از آن دور بود. به نظر می رسد پس از نزدیک به 5 درصد در هفته جاری، برخی از سکه بازان مایل باشند که اقدام به فروش برخی از خریدهای خود کنند و با این سودگیری به استقبال، وقایع چهارشنبه شب کنگره آمریکا بروند.

با این حال، گروهی از فعالان نسبت به این اتفاق تردید دارند. از نگاه آن ها، بازار از بعدازظهر روز سه شنبه در مسیر اصلاح قرار گرفت. ولی با وجود این سودگیری و اصلاح قیمت، معامله گران توانستند سطح 12 میلیون و 200 هزار تومانی را حفظ کنند. از نگاه  تحلیل گران فنی، سکه تا زمانی که بالای سطح یاد شده قرار دارد، توان حرکت به سوی سطوح بالاتر را برخوردار خواهد بود.

حباب سکه

پیام ارزش ذاتی سکه به بازار

ارزش ذاتی قیمت سکه تا محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومانی رشد  کرده است و این موضوع به معنای آن است که کف قیمت فلز گران بهای داخلی در روزهای اخیر بسیار بالا آمده است. در ابتدای هفته ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در محدوده 11 میلیون و 300 هزار تومان بود.

بالا آمدن ارزش ذاتی به معنای آن است که اتفاقات بنیادی نیز تا حد زیادی از افزایش قیمت سکه حمایت کردند و فلز گران بهای داخلی تنها تحت تاثیر هیجانات مربوط به اخبار تنش های سیاسی تا نزدیک 12 میلیون و 300 هزار تومان رشد نکرد. ممکن است در ابتدای روز چهارشنبه معامله گران اقدام به سودگیری کنند ولی در صورتی که قیمت بالای سطح 12 میلیون و 200 هزار تومان باقی بماند و بازار وارد فاز ریزش نشود، از بعدازظهر بار دیگر شاهد خریدهای احتیاطی باشیم. بازار امروز در نهایت با اخبار کنگره خود را تنظیم خواهد کرد.

حباب سکه

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید