سیگنال های متناقض اونس، فلز گران بها را محتاط می کند

خروج سکه از کنج نزولی

کدخبر: ۳۸۴۳۰۳
ریزش اونس کار در بازار سکه برای صعود را خراب کرد اما برخی تحلیل گران فنی می گویند قیمت سکه از کنج نزولی خارج شده است.
خروج سکه از کنج نزولی

به گزارش اقتصادنیوز، طلای جهانی روز چهارشنبه، نوسانات پردامنه ای را تجربه کرد؛ تغییرات شدید اونس طلا می تواند زمینه ساز احتیاط معامله گران بزرگ سکه برای خرید و فروش شود. احتیاط معامله گران، می تواند امکان شکست موقت سکه به زیر مرز 12 میلیون تومان را فراهم کند؛ سکه بازان از روز چهارشنبه روی حمایت کنگره از ترامپ حساب باز نکرده بودند و به نظر نمیرسد تایید پیروزی بایدن، قیمت فلز گران بهای داخلی را بار دیگر تحت فشار قرار بگیرد.

نوسان اونس به سود کاهشی ها؟

اونس طلا روز چهارشنبه تا محدوده هزار و 960 دلاری رشد کرد و  پس از برخورد به مرز هزار و 900 دلاری، به بالای محدوده هزار و 920 دلار رفت. اگر اونس طلا روز چهارشنبه نتواند به بالای محدوده هزار و 940 دلاری بازگردد، سکه در بازار داخلی با راحتی بیشتری به سوی سطوح پایین تر حرکت خواهد کرد؛

افت بهای اونس طلا و دلار در روز چهارشنبه موجب شد که ارزش واقعی سکه نیز به زیر 11 میلیون و 700 هزار تومان برود. در واقع در حالی که دو روز قبل، ارزش ذاتی سکه حدود 11 میلیون و 900 هزار تومان بود، روز چهارشنبه کف قیمت سکه پایین تر رفت.

حباب سکه

سکه روی دلار حساب نمی کند؟

سکه در روز پنج شنبه به احتمال زیاد نمی تواند چندان روی دلار حساب کند. معامله گران دلار روی بازگشت ترامپ در کنگره آمریکا حساب کرده بودند، ولی مایک پنس عنوان کرد، نمی تواند رو به روی آرای تایید شده ایالت ها بیاستد. در نتیجه، یکی از آخرین امیدهای افزایشی های دلار برای بازگشت ترامپ، از دست رفته است.

حباب سکه

به این ترتیب، دلار در روز پنج شنبه کار دشواری برای رشد و حمایت از قیمت سکه دارد. با این حال، برخی از تحلیل گران فنی عنوان می کنند، سکه از کنج نزولی خارج شده است و در روز پنج شنبه نیز پس از پیدا کردن کف قیمت خود به سوی نرخ های بالاتر حرکت خواهد کرد. عده ای نیز باور دارند، سکه بازان به شکل غیرمنتظره ای به بازار دلار حمله خواهند کرد تا از طریق افزایش قیمت اسکناس آمریکایی، اثر افت احتمالی اونس طلا را پوشش دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید