دامنه نوسان اسکناس آمریکایی هزار تومان پایین تر رفته است

سیگنال "کُره" به بازار دلار تهران

کدخبر: ۳۸۵۴۳۲
روز گذشته مذاکره ایران و کره جنوبی برگزار شد تا تکلیف بیش از هفت میلیارد دلار بلوکه شده ایران در این کشور روشن شود. بازار تصور می کند آزاد سازی این منابع به معنای گشایش در تحریم ناشی از نقل و انتقالات است.
سیگنال "کُره" به بازار دلار تهران

به گزارش اقتصاد نیوز، مذاکرات ایران و کره جنوبی برای آزادسازی پول های بلوکه شده برای بازیگران بازار ارز از اهمیت زیادی برخوردار بود. صحبت های معامله گران نشان می دهد که تصور می کنند، این مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است و همین عامل موجب شد که میزان فروش دلار در بازار افزایش محسوسی پیدا نکند. در معاملات پشت خطی دوشنبه شب هم دلار به بالای 25 هزار تومان رفت تا اثر این متغیر آشکارتر شود. البته هم چنان سایه احتیاط ناشی از احتمال بهبود اوضاع روابط مالی می تواند خریداران بزرگ را از بازار دور نگه دارد.

دامنه جدید در بازار ارز

بازار دلار روز دوشنبه سقف جدیدی را برای خود تعریف کرد: محدوده 25 هزار و 200 تومان؛ کف قیمتی دلار نیز در هفته جاری، 24 هزار و 450 تومان رقم خورد؛ البته، برخی معامله گران بسیار تلاش دارند که کف بازار را همان نقطه 24 هزار و 800 تومان جا بیاندازند، چرا که دلار تنها یک ساعت زیر سطح یاد شده نوسان کرد و به همین دلیل، آن ها باور دارند، نباید افت مقطعی و کوتاه تا محدوده 24 هزار و 400 تومانی را در محاسبات انتظاری مورد توجه قرار داد.

آنچه مشخص است، بازار ارز وارد دامنه نوسانی جدیدی شده است و از نوسان کردن در بازه قبلی فاصله گرفته است. دلار حدود یک ماه در دامنه 25 هزار و 500 تا 26 هزار و 500 تومان تغییرات خود را به ثبت رساند و پس از تایید پیروزی بایدن در کنگره آمریکا، خط نوسانی دلار حدود هزار تومان پایین تر رفته است.

دلار پشت خطی

وضعیت انتظاری بزرگان بازار

برخی تحلیل گران عنوان می کنند، بزرگان بازار در روزهای اخیر در کمینگاه قرار گرفته اند؛ آن  ها منتظرند در نقطه کف وارد فروش شوند یا از سقف اقدام به خرید کنند. در واقع، اگر آقازاده های بازار احساس کنند که قیمت دلار با قدرت از سطح 24 هزار و 500 تومان پایین رفته است، در موقعیت فروش قرار خواهند گرفت و به صورت پله ای در انتظار خرید در نقاط پایین تر قرار خواهند گرفت. در مقابل، به نظر می رسد شکست نقطه 25 هزار و 200 تومان تا حدی زمینه ساز ورود دوباره خریداران به بازار خواهد شد. البته بزرگان بازار معمولا این روزها با سرعت عمل زیادی خرید و فروش می کنند و در صورتی که پیش بینی اشتباهی در مورد کف یا سقف قیمتی کرده باشند، حاضر هستند با ضرر اندکی از بازار خارج شوند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید