ارزش ذاتی فلز ارزشمند داخلی زیر 11 میلیون تومانی باقی ماند

سایه قیمت طلا بر بازار سکه امامی/قیمت سکه در شروع اسفند

کدخبر: ۳۹۴۱۵۷
اقتصادنیوز: امروز قیمت سکه دو سیگنال نزولی گرفته است؛ کاهش ارزش طلا و رسیدن حباب سکه به مرز سکه. با این حال قیمت سکه در بازار پشت خطی تحت تاثیر اخبار سیاسی بالا رفت. پیش بینی بازار امروز سکه بسته به مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان است.
سایه قیمت طلا بر بازار سکه امامی/قیمت سکه در شروع اسفند

به گزارش اقتصادنیوز،اثر نوسانات طلای جهانی بر بازار سکه بیشتر شده است؛ مساله ای که در روند هفتگی بازارهای داخلی نیز مشهود بود. سکه هفته گذشته در حالی روند نزولی را تجربه کرد که دلار راه افزایشی را در پیش گرفت. روز جمعه نیز اونس طلا نتوانست به بالای محدوده هزار و 790 دلاری بازگردد، در نتیجه در روز ابتدایی هفته جاری، سکه هم چنان از این متغیر بیرونی و جهانی تحت فشار خواهد بود.

ارزش ذاتی سکه با طلایی که در کانال هزار و 780 دلاری قرار داشت و دلاری که روز پنج شنبه بالای 25 هزار و 900 معامله می شد، در نزدیکی محدوده 10 میلیون و 900 هزار تومان بود. این در حالی بود که در بازار فلز گران بهای داخلی بالای محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی معامله قرار می گرفت.

سکه حباب

معنی حباب 9 درصدی سکه

رسیدن حباب سکه به محدوده 9 درصدی نشان می دهد که انتظارات عمده بازیگران بازار سکه ادامه افزایش قیمت است. با این حال، زمانی که ارزش بازاری سکه از ارزش ذاتی آن، چنین سبقتی می گیرد، می توان گفت که قیمت ها از پشتوانه محکمی برخوردار نیستند. این مساله به خوبی در نوسانات پشت خطی بازار سکه مشهود بود.

سکه پشت خطی

این فلز گران بها روز جمعه در مقطعی تا محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومان پایین  رفت ولی بعد از صحبت های بایدن به بالای محدوده 11 میلیون و 600 هزار تومانی برگشت. در واقع بازار تحت تاثیر اخبار، نوسانی در دامنه 400 هزار تومانی به ثبت رساند.

اگر امروز سکه به بالای محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی بازگردد، می توان از موج جدید افزایش قیمت ها سخن گفت؛ در غیراینصورت، فشار کاهشی و حباب، سکه را به سطوح پایین تر خواهد برد.

 

سکه حباب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید