دو دیدگاه متضاد در بازار ارز

هدف جدید معامله گران در بازار ارز

کدخبر: ۳۹۴۳۸۷
اقتصادنیوز: در بازار ارز دیدگاهها متضاد شده است. پیش بینی ها حکایت از ان دارد که قیمت 25 هزار و 400 تومان نقطه مهمی برای بازار است. با این حال اتفاقات سیاسی و واکنش ایران در خصوص پروتکل الحاقی جنبه غیر قابل پیش بینی بازار است.
هدف جدید معامله گران در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، «هر بالایی، فروش دارد». این توصیه جدیدی بود که از اوایل روز شنبه توسط تحلیل گران فنی به معامله گران داده شد. تحت تاثیر چنین تاکتیکی بود که قیمت دلار دچار چنان موج نزولی شد که در مقطعی به محدوده 25 هزار و 100 تومانی نیز ریخت. به گفته برخی بازیگران باتجربه بازار، دلار در هفته های قبل ریسک ناشی از خروج ایران از اجرای پروتکل الحاقی را پیش خور کرده است و در روزهای اخیر، معامله گران بیشتر به دنبال سودگیری از خریدهای پیشین بودند.  اگر این دیدگاه درست باشد، باید انتظار افت بیشتر قیمت دلار و حتی ریزش به سوی کانال های پایین تر را داشت. دیدگاه دیگری در بازار وجود دارد که معتقد است، ریزش اخیر دلار، دامی است که توسط نوسان گیران برای خرید در قیمت های پایین تر چیده شده است. از نگاه آن ها، بازار هم چنان مستعد افزایش قیمت است، ولی برای این افزایش، نمی خواهد ریسک زیادی را به جان بخرد. آن ها منتظر می مانند و با خروج ایران از اجرای پروتکل الحاقی و جوسازی پیرامون آن، قیمت را بار دیگر بالا خواهند برد.

نقاط حساس برای بازار ارز

به باور تحلیل گران فنی، اگر قیمت دلار زیر محدوده 25 هزار و 400 تومانی باقی بماند، به سوی محدوده 24 هزار و 800 تومانی ریزش خواهد کرد. در معاملات پشت خطی روز شنبه، نرخ فروش دلار تا 25 هزار و 100 تومان پایین رفته بود. این مساله احتمال افت قیمت دلار را بیشتر می کند. با این حال، در روزهای اخیر بازار خبری شده است و ممکن است، نوسانات غیرمنتظره ای، معامله گران را غافلگیر کند. چنین ریسکی موجب شده است، بیشتر معامله گران دست به عصا حرکت کنند و بی گدار به آب نزنند.

دلار پشت خطی

مرز حساس 7 هزار تومانی درهم

در صورتی که امروز، حواله درهم بتواند بار دیگر مرز 7 هزار تومانی را حفظ کند، امید معامله گران به دلار بیشتر خواهد شد. با این حال، درهم در معاملات پشت خطی به کانال 6 هزار و 900 تومانی رفته بود و این مساله نشان می دهد که انتظارات کاهشی در این بازار فعالتر است. برای صعودی شدن انتظارات، معامله گران مدت هاست که اشاره می کنند، شکست مرز 7 هزار و 200 تومانی حواله درهم، ضرورت دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید