دیدگاه بازیگران ارزی درباره بیانیه ایران و آژانس

واکنش بازار دلار به توقف اجرای پروتکل الحاقی؟

کدخبر: ۳۹۴۶۵۶
اقتصادنیوز:محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در حالی توئیت زد که اجرای پروتکل الحاقی متوقف می شود که بازار ارز تا شب قبل تصور داشت که تنش های سیاسی عمیق نمی شود. تحت تاثیر همین انتظار نیز فروش دلار بالا رفت و قیمت دلار در پشت خط افزایشی نداشت.
واکنش بازار دلار به توقف اجرای پروتکل الحاقی؟

به گزارش اقتصادنیوز،اعتقادات سیاسی خوشبین های بازار ارز را می توان در دو جمله خلاصه کرد: تنش ها بین ایران و آمریکا عمیق تر نخواهد شد و فضا برای بازگشت به مذاکرات، جهت حل مشکلات بین این دو کشور وجود خواهد داشت؛  بر اساس چنین انتظاراتی، در روزهای اخیر، میزان فروش های دلار افزایش پیدا کرد و قیمت به کانال 24 هزار تومانی برگشت.

کاهشی های بازار ارز اظهارات مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نیز تاییدی بر مدعای خود می دانستند؛ رافائل گروسی، عنوان کرده بود، آژانس انرژی اتمی نظارت‌های ضروری در ایران را ادامه خواهد داد؛ از نگاه فعالان بازار ارز این به آن معناست که کشورهای اروپایی و آمریکا به ازای خروج ایران از اجرای بخشی از پروتکل الحاقی، اقدامات تنش زای جدیدی را پی نخواهند گرفت. در کنار این، کاهشی ها چنین برداشتی را مطرح می کنند که آمریکا گام های اولیه ای را برای بازگشت به توافق هسته ای برداشته است. چنین تصوراتی موجب می شود که این دسته از معامله گران برای روز جاری نیز انتظار افت قیمت ها را داشته باشند.

دلار پشت خطی

ناامیدی از لغو تحریم ها و افزایش دلار

دسته دیگری از فعالان عنوان می کنند، برای بازیگران بازار مهم بود که تحریم ها به سرعت لغو شوند و از آن جایی که این اتفاق رخ نداده است، باید انتظار افزایش دوباره قیمت ها را داشت. این گروه اعتقاد دارند، بازارساز در روزهای اخیر با عرضه ارز زمینه ساز نزول قیمت ها شده است و با کاهش عرضه، دلار به مسیر افزایشی بازخواهد گشت. در معاملات پشت خطی روز یک شنبه نظر هیچ کدام از گروه های افزایشی و کاهشی تایید نشد و بازار در حوالی همان محدوده 25 هزار و 700 تومانی بعدازظهر نوسانات خود را به ثبت رساند.

اگر امروز زیر مرز 25 هزار تومانی باقی بماند، فروش ها بیشتر خواهند شد و خط حمایتی 23 هزار و 800 تومانی مقصد بعدی دلار خواهد بود. برای بازیگران ارزی نوسانات درهم نیز اهمیت زیادی دارد. ماندگاری درهم زیر مرز 7 هزار تومانی فروشندگان را در بازار بیشتر خواهد کرد.

برخی از کانالهای معاملاتی برای امروز تصور می کنند دلار را امروز با حد قیمتی 25 هزار و 300 تومان فروش زد زیرا هدف بازار 24 هزار و 600 تومان است. اما برخی دیگر می گویند قیمت دلار در بازار امروز از قیمت هرات سیگنال می گیرد

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید