افزایش خوش بینی به اقتصاد در آمریکا

ضربه آماری به قیمت بیت کوین و طلا

کدخبر: ۳۹۷۳۸۳
رستوران ها دوباره آغاز به استخدام کردند و موجب شد که نرخ بیکاری آمریکا کاهش پیدا کند. آمار خوب از اقتصاد می تواند ضربه به قیمت بیت کوین و طلا باشد.
ضربه آماری به قیمت بیت کوین و طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، ساعتی پیش آمار اشتغال زایی آمریکا در ماه فوریه منتشر شد که موجب خوش بینی برای آینده اقتصاد جهانی شده است.

سی ان بی سی در گزارش خود نوشت، در حالی که فعالیت های اقتصادی آمریکا همراه با کاهش مداوم موارد مبتلا کرونا روبرو شده و استفاده از واکسن باعث امیدواری به رشد بیشتر شد، میزان استخدام در ماه فوریه(بهمن) افزایش یافت.

وزارت کار روز جمعه گزارش داد که لیست اشتغال غیر کشاورزی برای ماه 379هزار جهش کرده و نرخ بیکاری به 6.2٪ کاهش یافته است. این در مقایسه با انتظارات 210هزار شغل جدید و ثابت نگه داشتن نرخ بیکاری آمار خوبی بوده است.

بازار

معیار جایگزین بیکاری که شامل کارگران دلسرد و کسانی که به دلایل اقتصادی مشاغل نیمه وقت دارند ، با میزان 11.1٪ تغییری نکرده است.

تونی بدیکیان ، رئیس بازارهای جهانی در سیتیزن بانک(بانک بین المللی) گفت: « گزارش مشاغل امروز با رفتن به ماه های گرمتر و سرعت تسریع در واکسیناسیون کرونا رفتار بسیار مثبتی ایجاد کرده است. در حالی که بازار کار هنوز زمینه های زیادی برای جبران دارد ، ما در مکانی متفاوت از یک سال پیش هستیم و به نظر می رسد اقتصاد برای یک جهش شدید آماده است.»

بازار

به طور تقریبی تمام مشاغل حاصل از بخش های سرگرم کننده اوقات فراغت(تفریح) و مهمان سراها بود که 355هزار نفر افزایش یافت. کافه ها و رستوران ها 286هزار شغل کسب کردند در حالی که استخدام های مربوط به هتل ها در مجموع 36هزار نفر بود.

علی رغم افزایش اشتغال در ماه های اخیر، بخش صنعت هنوز 3.5 میلیون شغل از سطح اشتغال خود نسبت به یک سال پیش ، پایین تر است. میزان استخدام باعث کاهش نرخ بیکاری این بخش به 13.5 درصد  شد یک ماه قبل نرخ بیکاری این بخش 15.9 درصد بود. در زیر مجموعه خدمات اسکان و غذا ، نرخ بیکاری از 15.3٪ به 12.7٪ کاهش یافته است.

 

واکنش بازار طلا و بیت کوین به آمار اشتغال امریکا

بعد از انتشار آمارهای فوق، بازده اوراق قرضه دولتی در حال افزایش است. زیرا خوش بینی اقتصاددانان و استراتژیست های وال استریت با رواج واکسن کرونا به طور فزاینده ای در اقتصاد رشد کرده است. چشم انداز رشد اقتصادی قوی و نگرانی های بودجه در مورد تورم قیمت اوراق قرضه را پایین آورده است.

بازده 10 ساله اوراق خزانه داری ایالات متحده جمعه پس از آنکه گزارش مشاغل فوریه فراتر از انتظارات قرار گرفت ، جهش پیدا کرد و عملکرد را به بالاترین سطح خود در سال جاری رساند.

بازده  اوراق خزانه داری 10 ساله پس از رسیدن به بالاترین سطح 1.626 درصدی در صبح اکنون با 1.617٪ معامله شد. بازده اوراق خزانه 30 ساله به 2.34٪ افزایش یافت. این اوراق به واسطه خاصیت سرمایه ای که دارد رقیب بازارهایی است که پناهگاه بازار در تورم هستند. بنابراین افزایش بازدهی این دارایی بدون ریسک می تواند تقاضا برای خرید اوراق را بالا ببرد و این اتفاق به نفع دارایی های رقیب نیست. از سوی دیگر بهبود اقتصادی آن بخش از سرمایه هایی را که با هدف پناه گرفتن از تلاطم اقتصاد و تورم به سمت طلا و بازارهای ارز دیجتالی کشانده است برای ادامه حضور در این بازار ممکن است کم انگیزه کند و موجب خروج انان شود.

در حال حاضر قیمت طلای نقدی با کاهش ۳ دلار و ۶۰ سنت یا ۰.۲۱ درصد به قیمت هزار و ۶۹۹ دلار رسید. در حالی که در روز کمترین قیمتی که تجربه کرد هزار و ۶۸۷ دلار بوده است.همچنین بیت کوین نیز با کاهش ۱.۳۳ درصد به ۴۸ هزار و ۶۹۴ دلار رسید.

بازار

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید