نظرسنجی کیتکو صعود طلا را پیش بینی می کند+اینفو

اتفاق عجیب در پیش بینی قیمت طلا

کدخبر: ۳۹۹۱۸۵
در آخرین هفته سال 99 نظرسنجی کارشناسی کیتکو درباره قیمت طلا با یک اتفاق جالب همراه بوده است هر سه حالت قیمت طلا(نزول، صعود و خنثی) در کانال 30 درصد قرار دارند. در واقع تعداد پیش بینی کنندگان برای هر سه وضعیت نزدیک به هم است.
اتفاق عجیب در پیش بینی قیمت طلا

براساس گزارش اقتصادنیوز، بر اساس آخرین نتایج حاصل از نظرسنجی طلای کیتکو نیوز ، به نظر می رسد که احساس نزولی در بازار طلا در حال تغییر است زیرا قیمت ها در آخر هفته به بالای 1700 دلار در هر اونس رسیدند.

در هفته ای که گذشت احساسات منفی در حال رشد، در میان سرمایه گذاران خرد کم شد زیرا قیمت ها از پایین ترین سطح 10 هفته ای توانست به بالا حرکت کند. در همین حال ، چشم انداز کوتاه مدت طلا در میان تحلیلگران متعادل می شود و نظر های این افرادی که به دنبال سود هستند یا به دنبال نزول با یکدیگر آنقدر فاصله ندارد.

این احساسات متفاوت بعد از یک هفته جالب برای این فلز گرانبها در حالی رخ داده است که سرمایه گذاران سعی می کنند تأثیر افزایش قیمت نفت را هضم کنند  آمریکایی ها نیز  1400 دلار چک کمک مالی بسته تحریک کننده 1.9 تریلیون دلار توسط کنگره و رئیس جمهور جو بایدن را دریافت می کنند.

بسیاری از تحلیلگران گفته اند که هزینه های محرک مالی همچنان به پشتیبانی طولانی مدت از این فلز گرانبها ادامه می دهد. با این حال ، دیگران خاطرنشان می کنند که این بسته هزینه ها و انتظارات رشد را افزایش می دهد و می تواند بازارهای سهام و بازده اوراق را بالاتر ببرد.

 

ناامیدی از طلا

کوین گرادی ، رئیس شرکت یک سرمایه گذاری، گفت: « ناامیدکننده بود که طلا پس از تصویب بسته محرک 1.9 تریلیون دلاری بالا نرفت. اگر طلا نتواند در این زمینه افزایش پیدا کند ، من نمی دانم چه چیزی آن را بالاتر می برد.  شرایط طلا عالی به نظر نمی رسد ، اما پیش بینی من برای هفته در مورد طلا بی طرف است. در حال حاضر ، شما نمی خواهید در این بازار طولانی مدت سرمایه گذاری کنید ، اما همچنین نمی خواهید این بازار را با همه  این نقدینگی ها پر کنید.»

سایت کیتکو که به طور اختصاصی به تحلیل قیمت طلا می بپردازد در نظرسنجی کارشناسی خود با پدیده جالبی روبرو بوده است این هفته ، 16 تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع 6 رأی دهنده یا 38 درصد پیش بینی افزایش قیمت طلا در هفته داشتند. در همین حال ، تعداد افرادی ، با 5 تحلیلگر ، یا 31٪ ، که به دنبال نزول هستند، رأی دهندگان خنثی نیز با کسانی که نظر منفی داشتند برابر بود.نکته جالب این که احساسات نزولی در هفته گذشته بالای 50 درصد بود و تعداد کسانی که تصور افزایش قیمت داشتند زیر 30 درصد. با  این حساب تعداد تحلیل گران وال استریت که به آینده قیمت طلا امیدوار شده اند بیشتر شده است.

با نگاهی به سرمایه گذاران خرده فروش، 1611 رأی در نظرسنجی های آنلاین به دست آمد. در میان این افراد ، 1003 یا 62٪ گفته اند که در هفته  طلا صعودی خواهد بود. 364 شرکت کننده دیگر ، یا 23٪ ، اظهار داشتند که این فلز گرانبها روند نزولی را تجربه می کند ، در حالی که 244 رای دهنده ، یا 15٪ ، در برابر فلز گرانبها بی طرف بودند.

طلا

نه تنها اکثریت قابل توجه‌ای از سرمایه گذاران خرده فروشی نظرشان در کوتاه مدت برای طلا صعودی است ، بلکه میزان شرکت در این نظرسنجی پس از افت به پایین ترین سطح چند ساله، بیشتر شد.

تغییر وضعیت طلا در حالی است که قیمت ها هفته را با یک افزایش متوسط ​​به پایان رساند. معاملات آتی طلای آوریل با آخرین قیمت هر اونس 1716.80 دلار معامله شد که نسبت به جمعه گذشته یک درصد رشد داشت.

اگرچه ممکن است فروش دوباره طلا به طور کامل پایان نیافته باشد ، بسیاری از تحلیلگران می گویند آینده خوبی برای این فلز گرانبها می بینند.

 

بازار طلا بدون فروش

آدریان دی ، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی ، گفت که او پیش بینی روند نزولی را برای طلا دارد زیرا بازار می تواند یک بار دیگر متحول شود. با این حال ، او اضافه کرد که فکر می کند قیمت ها پس از تجربه پایین ترین قیمت روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

او گفت: « از جایی که اکنون هستیم ، قبل از اینکه شاهد افزایش قیمت باشیم ، می توانیم قیمت پایین تری را تجربه کنیم. اما حتی با طلایی که قرار است قیمت‌اش پایین بیاید ، من فروشی را در بازار نمیبینم.»

دی افزود که زمانی که نقدینگی زیادی به بازارهای مالی وارد می شود ، تحمل طلا دشوار است.

آدام باتون ، رئیس استراتژی ارز گفت که او آینده طلا را صعودی پیش بینی می کند زیرا دوست دارد طلا بتواند سطح مقاومت 1680 دلار را نگه دارد.

او گفت: « بازار در حال یادگیری زندگی با نرخ های تورم بالاتر است و پیام فدرال رزرو در هفته آینده این خواهد بود که بانک مرکزی نسبت به این اتفاق بسیار صبور خواهد بود.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید