سکه به اونس طلا تکیه کرد

سکوت، سکون و احتیاط در بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۹۶۹۵
اقتصادنیوز: امروز 25 اسفند 1399 رخوت و سکون سراپای بازار ارز را فرا گرفته است. خبری از خریدهای سنگین نیست،‌ همانطور که فروششندگان زیادی نیز در بازار حضور فعالی ندارند.
سکوت، سکون و احتیاط در بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز با این حال می توان مشاهده کرد که کفه ترازو تا حد اندکی به سود فروشندگان و کاهشی ها سنگینی می کند. امروز تحت تاثیر قدرت بیشتر کاهشی ها، دلار ۲ دهم درصد از ارزش خود را از دست داد و در مقطعی حتی وارد محدوده ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان شد. تحلیل گران فنی بر مبنای بررسی رفتارهای گذشته انتظار دارند که قیمت اسکناس آمریکایی از محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی پایین تر نرود و دلار با افزایش خریدیها در محدوده یاد شده مواجه شود. روز دوشنبه نیز چنین اتفاقی در بازار افتاد و منجر به محدود شدن دامنه کاهشی دلار شد. دلار عصر امروز با قیمت ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان مورد معامله قرار می گرفت که ۶۰ تومان کمتر از روز یک شنبه بود.

در واکنش به افت قیمت دلار،‌ انتظار می رفت که سکه امامی نیز در مسیر نزولی قرار بگیرد. با این حال،‌ به نظر می رسد در انتهای سال سطح تقاضا در بازار سکه کمی بیشتر شده است. در کنار این،‌ طلای جهانی نیز به یاری سکه بازان آمده است. سکه با  تکیه برچنین عواملی امروز ۶ دهم درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند و به محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی بازگشت. طلا روز دوشنبه تا ساعت ۴ بعدازظهر نشانه کاهشی از خود بروز نداد و حتی توانست به بالای محدوده هزار و ۷۳۰ دلاری قدم بگذارد. این موضوع معامله گران سکه را امیدوار کرده است که طلا در ادامه هفته رشد بیشتری را تجربه کند. هم چنین گفته می شود پیش از تعطیلات نوروز، تقاضا برای انواع سکه های نقدی بیشتر شده است. این تقاضا در بازار سکه های کوچک بیشتر به چشم می آید و نیم سکه و ربع سکه در حال تجربه سطوح قیمتی بالایی هستند. نیم سکه تا محدوده ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی اوج گرفته است و ربع سکه خود را به بالای ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسانده است. ارزش ذاتی نیم سکه و ربع سکه بسیار پایین تر از قیمت بازاری آن هاست و به احتمال زیاد با عبور از تقاضای فصلی، راه کاهشی را در پیش خواهند گرفت.

  • بازدهی بازارها 25 اسفند 99
  • بازدهی بازارها 25 اسفند 99
  • بازدهی بازارها 25 اسفند 99
  • بازدهی بازارها 25 اسفند 99
  • بازدهی بازارها 25 اسفند 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید