رقابت فشرده بین ارزهای دیجتالی

عقب گرد قیمت بیت کوین و اتریم در بازار

کدخبر: ۴۰۳۲۴۷
اقتصاد نیوز: قیمت بیت کوین و اتریم در بازار از مرز 60 هزار دلار فاصله گرفت اتریم پس از رکورد شکنی تا مرز دو هزار دلار عقب نشست. اما پس از این قیمت اتریم بهبود یافت.
عقب گرد قیمت بیت کوین و اتریم در بازار

دومین ارز دیجیتال محبوب دنیا، یعنی اتریم، پس از ثبت رکورد و رسیدن به قیمت2127 دلار، روز گذشته روند کاهشی را دنبال کرد و به نزدیکی 2000 دلار بازگشت.  قیمت بیت کوین نیز با دنبال کردن روند کاهشی، کمترین قیمت 56 هزار و 552 دلار را در 24 ساعت گذشته به ثبت رساند.  پیش از این قیمت بیت کوین در نزدیکی 60 هزار دلار نوسان می‌کرد و اختلاف بین بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته نزدیک به 5 درصد بوده است.

برخی از کارشناسان افت قیمت بیت کوین و اتریم را تا حدی تحت تاثیر تغییر تقاضای سایر ارزهای دیجیتال عنوان می‌کنند. حامی سر سخت ارزهای دیجیتال، ایلان ماسک چندی پیش با قرار دادن یک نظر سنجی در صفحه توئیتر خود، از مردم خواست که ارز آینده کره زمین را انتخاب کنند. گزینه اول نظر سنجی وی "دوج کوین تا ماه" و گزینه دوم نظرسنجی "بقیه ارزهای دیجیتال با هم" بوده است. در ابتدا تصور می‌شد "دوج کوین تا ماه" یک اصطلاح است، به این معنی که دوج کوین صعود خواهد کرد، اما بعدا معلوم شد که شرکت تحقیقات و تکنولوژی فضایی SpaceX یک سکه نمادین دوج کوین را روانه ماه واقعی خواهد کرد. به هر حال قیمت دوج کوین پس از توئیت ایلان ماسک صعود کرد، اما نکته قابل توجه بروز رفتار نوسانی توسط دوج کوین  پس از افزایش قیمت بود. به نظر می‌رسد رفته رفته بازار ارزهای دیجیتال در حال وسیع شدن است. بیت کوین دیگر تنها ارز دیجیتال شناخته شده نیست و تغییر تقاضای هر یک از این ارزها، رفتار بقیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت دوج کوین در حال حاضر در حوالی 5 تا 6 صدم دلار نوسان می‌کند و فضای رقابتی نه فقط بین ارزهای دیجیتال و دارایی‌هایی مانند طلا، بلکه بین خود ارزهای دیجیتال نیز به وجود آمده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید