روند بازار ارز در 5 اردبیهشت

انتهای موج نزولی قیمت دلار؟ /تردید در بازار ارز

کدخبر: ۴۰۷۹۶۰
اقتصادنیوز:قیمت دلار بر اثر خبر حمله به نفت کش در معاملات پشت خط صعودی شد با این وجود تحلیل گران فنی انتظار دارند قیمت دلار در بازار ارز در محدوده 23 هزار و 800 تومان تا 23 هزار و 920 تومان نوسان داشته باشد.
انتهای موج نزولی قیمت دلار؟ /تردید در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، دو اتفاق در انتهای روز شنبه کمی افزایشی ها را به رشد قیمت دلار امیدوار کرد. اولی ادعای حمله به یک نفت کش در آب های نزدیک سوریه بود که عنوان شد حامل محصولات نفتی ایران بوده است. با این که منابع داخلی از جمله نور نیوز این خبر را تکذیب کردند،‌ نوسان گیران در معاملات پشت خطی فعال تر شدند. دومین اتفاقی که افزایشی ها را به برگشت قیمتی دلار امیدوار کرده است، افزایش قیمت این ارز در معاملات پشت خطی بود. دیشب دلار بالای محدوده ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

انتهای موج نزولی دلار کجاست؟

 بازار در هفته های اخیر روی موج نزولی قرار گرفته است. اسکناس آمریکایی که در اواخر تعطیلات عید به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی رفته بود، اکنون زیر مرز ۲۴ هزار تومانی نوسان می کند. معامله گران فنی عنوان می کنند دلار در حوالی میانگین یک ساله نوسان می کند و حرکت به زیر میانگین بسیار دشوار است. از نگاه آن ها اگر دلار از محدوده ۲۳ هزار و ۷۰۰ الی ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان پایین تر برود و تثبیت شود، افت معناداری در بازار ارز صورت خواهد گرفت. دی ماه ۹۹، دلار تا ابتدای کانال ۲۱ هزار تومانی افت کرد. با این حال،‌ معامله گران فنی باور دارند حرکت زیر میانگین یک ساله دشوار است و همین موضوع موجب شده است که بخشی از معامله گران در موقعیت فروش قرار نگیرند.

در صورتی که مذاکرات به این نتیجه مشخصی برسد، احتمال افت بیشتر قیمت اسکناس آمریکایی وجود خواهد داشت. با این حال، برخی تحلیل گران باور دارند دلار به زیر ۲۲ هزار تومانی نخواهد رفت، چرا که دولت برای رفع کسری بودجه خود نیاز به فروش دلار در محدوده های معقول دارد.

دلار پشت خطی

پیش بینی قیمت دلار 5 اردبیهشت

هفته جاری از دو جهت برای معامله گران مهم است بخش زیادی از آنان انتظار توافق را می کشیدند بنابراین امکان دارد در این هفته به جمع بندی برسند اما در کنار این خبر جریان منتقد دولت به صورت ویژه از تزریق ارزی خبر داده بود. از دید آنان دولت این هفته با هدف کمک به اهداف سیاسی خود تزریق زیادی خواهد کرد تا قیمت دلار پایین رود. این گمانه روی خریداران خرد که با هدف ذخیره سازی دلار وارد بازار می شوند اثر گذاشت زیرا برخی از آنان به دنبال راستی آزمایی هستند. این راستی آزمایی نشان می دهد علاوه بر تردید ناشی از مذاکرات، تردید از جنبه داخلی نیز بالا رفته است. بنابراین تحلیل گران فنی اعتقاد دارند بازار ارز فعلا دست به عصا است تا عدم قطعیت ها کنار رود. تا ان موقع قیمت دلار بین یک محدوده مشخص نوسان دارد. محدوده ای که به نظر می رسد 23 هزار و 800 تومان تا 23 هزار و 920 تومان است. این بازه کف و سقف قیمت دلار در روزهای اخیر بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید