پیش روند بازار ارز در 15 اردبیهشت

مجوز نزولی به قیمت دلار؟ /احتمال افزایش فروش در بازار ارز

کدخبر: ۴۱۰۱۰۶
اقتصاد نیوز: سخنان دیروز رئیس کل بانک مرکزی در بازار ارز به معنی مجوز کاهش بیشتر قیمت دلار تفسیر شد. قیمت دلار در معاملات پش خطی به کانال 21 هزار نزول کرد و قیمت ارز در بازار های منطقه ای نیز از ریزش حمایت می کند.
مجوز نزولی به قیمت دلار؟ /احتمال افزایش فروش در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، رییس کل بانک مرکزی کاهش نرخ ارز در شرایط کنونی را امری طبیعی دانست. برخی فعالان، صحبت های همتی را به معنای مجوز بازارساز برای افت بیشتر قیمت دلار برداشت کردند. این دیدگاه از آن جا تقویت می شود که رییس کل در بخشی از صحبت های خود عنوان کرد که احتمال رفع تحریمها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.

در معاملات پشت خطی، روند بازار به گونه ای بود که حکایت از تایید صحبت های رییس کل داشت. دیروز اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی نه تنها کانال ۲۲ هزار تومانی را از دست داد که به محدوده ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان ریخت. قیمت درهم نیز تا سطح 6 هزار تومان نزول کرده است و در بازار هرات نیز تصور این است که معامله گران با توجه به کانال 21 هزار معامله کنند.

دلار پشت خطی

رمز دلار ۲۰ هزار تومانی

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که دلار زیر محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود، احتمال افت قیمت این ارز به کانال ۲۰ هزار تومانی وجود خواهد داشت. انتظارات کاهشی در صورتی کاهش خواهد پیدا خواهند کرد که قیمت دلار به بالای محدوده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی بازگردد.

در اکوایران ببینید:دلارفروشان کت و شلواری در بازار ارز

در شرایط کنونی، معامله گران بازار نگاه مثبتی به مذاکرات هسته ای وین دارند و به همین دلیل خریدها خود را به تعویق انداخته اند. با این حال،‌ اخیرا اخباری هم به بازار می رسد که این احتمال را مطرح می کند که شاید مذاکرات به سرعت نتیجه نرسد. به عنوان مثال، در یکی از آخرین اظهارنظرها، وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرده است که هنوز مسیر طولانی در مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته‌ای ایران باقی مانده است. چنین صحبت هایی می توانند سمت و سوی انتظارات را در بازار ارز تغییر دهند و به صف خریداران بازار اضافه کنند.

معامله گران فنی اعتقاد دارند، اگر بازارساز در روز چهارشنبه اجازه ندهد قیمت روند صعودی بگیرد و دلار را در یک دامنه محدود نگه دارد، میزان فروش ها بار دیگر شدت خواهند گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید