بازار ارز و سکه در نیمه اول روز 18 اردبیهشت

درهم سوخت قیمت دلار نشد/ سکه از 9 میلیون فاصله گرفت

کدخبر: ۴۱۰۷۶۸
بازار ارز و سکه امروز شروع صعودی داشتند قیمت دلار در ابتدای کار افت ناگهانی در هفته گذشته را تا حدی جبران و قیمت سکه نیز کمی پیش روی کرد. اما در پایان نیمه اول بازار افت قیمت درهم از صعود دلار کاست.
درهم سوخت قیمت دلار نشد/ سکه از 9 میلیون فاصله گرفت

به گزارش اقتصاد نیوز، دلار آمریکا معاملات روز شنبه را با قیمت 21 هزار و 680 تومان شروع کرد. نرخ دلار در عصر روز پنج‌شنبه حوالی 21 هزار و 80 تومان قرار داشت. در نتیجه قیمت شروع هفته از قیمت عصر پنج‌شنبه 600 تومان معادل، حدود 3 درصد بالاتر بود و بخشی از افت 8 درصدی هفته گذشته جبران شد. قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته تا مرز 21 هزار و 800 تومان نیز بالا رفته بود و افزایش قیمت دلار در شروع هفته از دید تحلیل‌گران بسیار محتمل بود.

دلار هرات نیز کار خود را با افزایش قیمت آغاز کرد. دلار هرات معاملات روز پنج‌شنبه را که با قیمت 21 هزار و 200 تومان آغاز کرد و با دنبال کردن رفتار نوسانی در مقاطعی زیر دلار بازار داخل قرار گرفت. قیمت دلار هرات در شروع معاملات روز شنبه 21 هزار و 840 تومان بود.

درهم با دلار همراهی نکرد

تحلیل‌گران پیش از این قیمت درهم در معاملات روز شنبه را مهم تلقی کردند. آن‌ها معتقد بودند که اگر درهم در معاملات روز شنبه بالای 6 هزار تومان نوسان کند می‌تواند محرکی صعودی برای دلار باشد و قیمت دلار را قدری افزایش می دهد. از این دید کاهش نرخ حواله درهم زیر 6 هزار می توانست به کاهش قیمت دلار منجر شود. در ابتدای معاملات درهم امارات کار خود را قیمت 6 هزار و 20 تومان آغاز کرد.همین اتفاق نیز قیمت دلار را تا سطح 21 هزار و 680 بالا برد اما در ادامه با افت نرخ درهم به زیر 6 هزار قیمت دلار نیز تا 21 هزار 300 تومان افت کرد.

در اکوایران ببینید:بازگشت صف دلار سهمیه‌ای به بازار ارز

قیمت درهم در روز پنج‌شنبه در زیر 6 هزار تومان نوسان می‌کرد. اما در معاملات پشت خطی آخر هفته درهم در بالای سطح 6 هزار تومان قرار گرفته بود. درهم قبل از پایان معاملات نیمه اول روز به زیر 6 هزار تومان بازگشت و نتوانست به کمک دلار بیاید.

طلای جهانی به کمک سکه آمد

قیمت سکه امامی عصر روز پنج‌شنبه روی قیمت 9 میلیون و 340 هزار تومان قرار داشت و تحلیل‌گران بزرگ شدن اندازه حباب آن را نشانه‌ای از مقاومت آن در برابر کاهش قیمت عنوان می‌کردند. در زمان نوشتن این گزارش قیمت دلار بازار داخل 21 هزار و 520 تومان بود. طلای جهانی و دلار در شروع هفته هر دو به کمک سکه آمدند. طلای جهانی در روز پنج‌شنبه از مرز 1800 دلار عبور کرد و در روز جمعه تا 1840 دلار نیز بالا رفت، اما کار خود را در حوالی 1831 دلار پایان داد. نرخ واقعی سکه با این قیمت‌ها 9 میلیون و 228 هزار تومان به دست می‌آید و حباب لازم برای پس گرفتن مرز حساس 9 میلیون و 800 هزار تومانی حدود 5.5 درصد محاسبه می‌شود. سکه در شروع معاملات روز شنبه مرز حساس 9 میلیون و 800 هزار تومانی را پس نگرفت، اما نسبت به روز پنج‌شنبه 220 هزار تومان افزایش قیمت داشت و روی 9 میلیون و 560 هزار تومان قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید