بازار سهام به صدر جدول بازدهی رفت

مرزشکنی ناکام سکه امامی + نمودار

کدخبر: ۴۱۱۵۳۴
اقتصادنیوز: امروز 21 اردیبهشت 1400 سکه امامی برای ساعاتی بالای مرز ۱۰ میلیون تومانی نوسان کرد.
مرزشکنی ناکام سکه امامی + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  با این حال، بالای مرز ۱۰ میلیونی، فروش های سکه بازان افزایش یافت و قیمت فلز گران بهای داخلی به محدوده ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی بازگشت. به گفته فعالان، برگشت قیمتی اونس طلا در بازارهای جهانی یکی از عواملی بود که موجب شد سکه بازان از موقعیت خرید عقب نشینی و از بخشی از خریدهای قبلی خود سودگیری کنند. سکه در روزهای اخیر بیش از ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و طبیعی بود که پس از نزدیک به ۶ درصد رشد، گروهی از بخشی از خریدهای خود کسب سود کنند.

شرایط صعود در بازار سکه

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه به زیر محدوده حمایتی ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نرود، بار دیگر خریداران وارد بازار خواهند شد و برای شکست محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی تلاش خواهند کرد.در کنار این، به گفته فعالان، در صورتی که فردا دلار کاهش خاصی را تجربه نکند، ممکن است فلز گران بهای داخلی باز هم صعود قیمت را تجربه کند. از نگاه این دسته در آستانه عید فطر، طبیعی است که مقداری تقاضای فیزیکی برای خرید انواع سکه بالا برود. با این حال، روند بازار سکه بیش از هر عاملی به نوسان قیمت دلار گره خورده است. ادامه نوسان اسکناس آمریکایی بالای محدوده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی می تواند زمینه ساز ورود خریداران جدید به بازار سکه شود.

رقابت صعودی بورس و دلار

دلار در روزهای اخیر روند صعودی را با قدرت ادامه داده است و برخی معامله گران باور دارند که فردا می تواند حتی به بالای مرز ۲۳ هزار تومانی برود. به گفته فعالان بالا رفتن تقاضای حواله ای یکی از عواملی است که موجب شده اسکناس آمریکایی روند افزایش را تجربه کند. نرخ حواله درهم امروز به نزدیکی محدوده ۶ هزار و ۲۰۰ تومانی رسید و نقش مهمی در افزایش دلار ایفا کرد. اسکناس آمریکایی در روز سه شنبه نزدیک به 1.6 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. با این حال صدر نشین بازدهی بازارها در روز سه شنبه به دلار و بازار ارز نرسید، چرا که در بازار سهام، شاخص کل این بازار حدود 1.9 درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند. شاخص کل بورس دو روز پس از قوانین جدید روند صعودی را تجربه کرده است.

  • بازدهی بازارها 21 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 21 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 21 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 21 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 21 اردیبهشت 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید