خروج خریداران قیمت را نزولی می کند؟

احتیاط استراتژیک در بازار سکه

کدخبر: ۴۱۲۸۵۳
اقتصاد نیوز:قیمت سکه در روز دوشنبه 27 اردبیهشت تحت تاثیر خروج خریداران است. خریداران به دلیل تردید در ادامه رشد قیمت دلار و ابهام در روند قیمت طلا از بازار سکه عقب نشسته اند.
احتیاط استراتژیک در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان بعدازظهر یک شنبه به تدریج از بازار خارج شدند و موقعیت خرید را ترک کردند. به گفته برخی فعالان، چنین رفتاری ناشی از دو مساله بود. در درجه اول، سکه بازان نسبت به ادامه رشد قیمت دلار دچار تردید شدند و در مرحله بعدی، اطمینان نداشتند که قیمت طلا با افزایش فعالیت خود در بازارهای جهانی را شروع کند. این در حالی است که بسیاری از معامله گران بازارهای جهانی باور دارند، طلا در این هفته با افزایش قیمت رو به رو  خواهد شد. به نظر می رسد دلیل احتیاط سکه بازان رفتار هفته گذشته طلای جهانی است.

هفته گذشته بسیاری از معامله گران باور داشتند  که طلا دچار افزایش قیمت خواهد شد. با این حال، در مقطعی فلز زرد حتی تا محدوده هزار و ۸۱۰ دلاری عقب نشینی کرد. احتیاط سکه بازان تحت تاثیر چنین پیشینه ای قرار داشت. نقش برگشت دلار از محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی را نیز نباید نادیده گرفت. برخی معامله گران سکه باور دارند، بازارساز ممکن است در برابر افزایش بیشتر قیمت دلار ایستادگی کند. اگر روز دوشنبه دلار با کاهش خاصی مواجه نشود، سکه بازان خریدار به بازار بازخواهند گشت.

نمودار

شرط سکه برای صعود

به گفته تحلیل گران فنی، در صورتی که امروز قیمت سکه بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی خود را حفظ کند، شانس صعود دوباره فلز گران بهای داخلی بالا خواهد بود. در غیر این صورت سکه می تواند تا محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عقب نشینی کند. در این میان، برخی از سکه بازان باور دارند، با توجه به بالا آمدن ارزش ذاتی سکه می توان انتظار رشد قیمت را داشت. ارزش ذاتی سکه بعدازظهر دیروز بالای مرز ۱۰ میلیون تومانی بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی در محدوده 10 میلیون و 200 هزار تومان تا 10 میلیون و 260 هزار تومان در نوسان بود. مهم ترین نکته معاملات ماهش 60 هزار تومانی قیمت انتهایی در مقایسه با قیمت ابتدایی در این معاملات بود. کاهش قیمت نشان می دهد معامله گران فعلا تمایلی به خرید ندارند. مگر بازار جهانی بتواند پر قدرت استارت بزند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید