دولت آمریکا و چین ارزهای دیجیتالی را دوست ندارند

غروب آفتاب بیت کوین/آرامش در بازار طلا

کدخبر: ۴۱۳۷۲۲
خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که رمزارزها ریسک فرار مالیاتی قابل توجهی دارند به همین دلیل قوانین جدیدی را در این زمینه وضع کرده است.
غروب آفتاب بیت کوین/آرامش در بازار طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز،قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه پس از اخباری که وزارت خزانه داری از تلاش های خود برای بهبود اقتصاد منتشر کرد و به مقایسه دستاوردهای خود پرداخت برای مدت کوتاهی در قلمرو منفی قرار گرفت.

بزرگترین ارز دیجیتال جهان پس از قرمز شدن ، آخرین بار در حدود 39هزار و 600 دلار معامله شد. براساس Coin Metrics ، در اوایل معاملات، بیت کوین 9٪ افزایش به 42 هزار دلار برگشت. بامداد امروز قیمت بیت کوین در حد 40 هزار دلار نوسان کرد.

دوج کوین یک دلاری!/ سیگنال جدید ایلان ماسک به دوج

نوسان بیت کوین روز گذشته پس از آنکه وزارت خزانه داری مبنی بر اینکه برای سرکوب بازارها و معاملات ارزهای رمزنگاری شده گام برمی دارد بیشتر شد. این نهاد اعلام کرد: گزارش هرگونه انتقال به ارزش 10هزار دلار یا بیشتر به اداره درآمد داخلی نیاز دارد. انتقال رمزارزها بالای ۱۰ هزار دلار باید به IRS گزارش شود.

بایدن قصد دارد کمپینی برای یافتن ثروتمندانی که به واسطه رمزارزها اقدام به فرار مالیاتی می‌کنند به راه اندازد.

بیت کوین

برخی از گزینه های جدید بیت کوین نیز سود را پس از عنوان تجزیه و تحلیل می کنند. اتر آخرین بار پس از جهش 13 درصدی معامله شد و دوج کوین با 3٪  افزایش معامله شد ، رمزنگاری الهام گرفته از میم، با افزایش 17٪ به 42 سنت رسید این ارز مجددا پس از صحبت های ایلان ماسک شارژ شد، پس از توییت مدیر عامل شرکت تسلا 7٪ افزایش یافت.

روز چهارشنبه ، بیت کوین در یک زمان 30٪ افت پیدا کرد و به تقریبا 30هزار دلار افت کرد. کل بازار رمزنگاری صدها میلیارد دلار ارزش را در یک روز از دست داد. البته بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه پس از فروش گسترده روز چهارشنبه که تحت فشار چین ایجاد شد در روز گذشته با ثبات بیشتری روبرو بود. چین در بیانیه ای اعلام کرد  اجازه پرداخت کالاها و خدمات با بیت کوین را نمی دهد، این بیانیه فشار فروش را در روز چهارشنبه بالا برد. روند قیمت چهارشنبه در رمزنگاری ها این مفهوم  را به یاد می آورد که با تغییر قوانین بازی ، بازارهای بزرگ برای جناح افزایشی به پایان می رسند. دنیای رمزنگاری باید به لرزه در بیاید وقتی بزرگترین جمعیت جهان و دومین اقتصاد بزرگ که توسط دولت کنترل می شود ، این ارز را به طور رسمی نپذیرفته و رد کرده است.

آرامش در بازار طلا

قیمت معاملات طلا و نقره در اواسط روز پنجشنبه در ایالات متحده کمی صعودی حرکت کرد ، در حالی که معامله گران که به دنبال صعود هستند، برای خرید پایین تر قیمت اولیه وارد عمل شدند. معاملات آتی طلا در ژوئن (تیر) با 2.60 دلار افزایش به 1.884.10 دلار رسید و نقره ژوئیه ( دی) با 0.05 دلار افزایش در 28.075 دلار در هر اونس بود.

همچنین شاخص دلار آمریکا را پایین آمد. در همین حال ، قیمت نفت خام نیویورک پایین تر آمد و در حدود 62.50 دلار در هر بشکه معامله شد. نفت خام در این هفته به شدت فروخته شده است ، همچنین گزارش هایی منتشر شده که ممکن است نفت خام ایران تاکنون تحریم شده به بازار جهانی بازگردد.

از نظر فنی ، قیمت معاملات آتی طلا در ژوئن در روز گذشته به بالاترین سطح در 4.5 ماه گذشته رسید. گاوهای طلا دارای مزیت فنی کلی کوتاه مدت هستند.

طلا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید