عملکرد بازار متشکل در عرضه دلار و یورو بررسی شد

کاهش قیمت دلار با تزریق 128 میلیون اسکناس

کدخبر: ۴۱۳۸۱۱
اقتصاد نیوز: اطلاعات بازار متشکل نشان می دهد عرضه 128 میلیون دلار در ماه اردیبهشت توانسته دو هزار تومان از قیمت عمده فروشی دلار بکاهد.
کاهش قیمت دلار با تزریق 128 میلیون اسکناس

به گزارش اقتصاد نیوز، از سال قبل بازار متشکل ارزی با هدف کشف قیمت عمده دلار و تزریق نظام مند ارز به بازار طراحی شد. صرافان خریدار ارز در این بازار دلارها و یوروهای خریداری شده را می توانند با یک درصد بیشتر در سنا که نماد خرده فروشی رسمی است به فروش رسانند.

در پایان اردیبهشت کارنامه بازار متشکل ارزی در عرضه دلار و یورو به روز شد. این کارنامه نشان می دهد تغییرات در عرضه دلار و یورو مثبت بوده است. در مقابل قیمت دلار و قیمت یورو در بازار متشکل و سنا رشد منفی داشته است.

در ماه اردیبهشت عرضه دلار در بازار متشکل 62 درصد بالا رفت این میزان عرضه موجب شد قیمت دلار متشکل 8 درصد پایین بیاید و قیمت دلار در بازار خرده فروشی رسمی 7.3 درصد کاهش پیدا کند.

این اتفاق برای دلار در شرایطی رخ داد که یورو با رشد عرضه کمتر، کاهش قیمت نسبتا معناداری را تجربه کرد. در بازار متشکل، عرضه یورو فقط 15 درصد بالا رفت اما قیمت آن در بازار متشکل و سنا نزدیک به 6 درصد افت را تجربه کرد.

تغییرات قیمت یورو در بازار رسمی اردیبهشت

عملکرد بازار متشکل نشان می دهد مجموع تزریق اسکناس یورو با قیمت عمده کمی بیش از 36.5 میلیون دلار بوده که با توجه به روزهای کاری اردیبهشت متوسط عرضه یک و نیم میلیون یورو در روز می شود. این میزان عرضه توانستهقیمت یورو را از 28 هزار و 300 تومان به 26 هزار و 659 تومان کاهش دهد. در سنا نیز قیمت خرده فروشی یورو از 28 هزار و 367 به 26 هزار و 800 تومان رسیده است.

بازار متشکل

تزریق دلار 5.3 میلیون دلار

گزارش بازار متشکل نشان می دهد در دومین ماه سال در مجموع نزدیک به 128 میلیون دلار در بازار متشکل اسکناس دلار تزریق شده است. این میزان عرضه حکایت از آن دارد که به طور متوسط روزی 5.3 میلیون دلار در بازار اسکناس دلار تزریق شده است. این رقم در مقایسه با اولین ماه سال حدود 1.3 میلیون دلار بیشتر بوده است که نشانگر افزایش بیش از 30 درصدی متوسط عرضه دلار در روز است. میزان عرضه شده توانسته قیمت دلار را از 24 هزار تومان در بازار عمده به 22 هزار در پایان اردیبهشت برساند.

بازار متشکل یگ

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید