جولان خبرهای مثبت و منفی در بازار ارز و سکه؛

عبور قیمت دلار از مرز حساس

کدخبر: ۴۲۱۹۸۱
قیمت دلار آمریکا در طول معاملات امروز افزایش یافت و از مرز 24 هزار و 500 تومان عبور کرد، قیمت سکه امامی نیز همراه با افزایش قیمت دلار رشد کرد.
عبور قیمت دلار از مرز حساس

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز پنج‌شنبه روی 24 هزار و 100 تومان قرار داشت اما نرخ دلار در شروع معاملات امروز 24 هزار و 380 تومان بود. قیمت دلار روز گذشته در معاملات پشت خطی افزایش یافته بود و رشد قیمت امروز دور از انتظار نبود. تحلیل‌گران علت رشد قیمت دلار در معاملات پشت خطی را برخی اظهار نظرها در مورد روند مذاکرات ایران و آژانس عنوان می‌کردند.

قیمت دلار در ادامه معاملات امروز از مرز 24 هزار و 400 تومان نیز عبور کرد. مرز حساس 24 هزار و 500 تومان در این مقطع برای دلار با اهمیت تلقی می‌شد. قیمت دلار آمریکا در طول معاملات نیمه اول امروز باز هم افزایش یافت و روی 24 هزار و 520 تومان قرار گرفت.

اخبار مثبت و منفی در بازار وجود دارد

تغییرات قیمتی دلار نسبت به عصر پنج‌شنبه مثبت بود، اما فضای کلی اخبار مذاکرات که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است، منفی نیست. از جمله این اخبار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. نماینده روسیه احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات در این دور را بالا می‌داند. وزیر خارجه آلمان معتقد است احیای برجام پس از رئیس جمهور شدن ابراهیم رئیسی نیز ممکن است و بلومبرگ گزارش کرده که آمریکا آماده بازگشت به مذاکرات وین است.

البته اخباری که ممکن است به عنوان اهرمی برای افزایش قیمت دلار مورد استفاده نوسان‌گیران قرار گیرد نیز در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مجازی مبادله ارز به چشم می‌خورد. مثلا یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اظهارات اخیر مطرح شده از سوی رئیس دفتر ریاست جمهوری مبنی بر موافقت حاصل‌شده در مذاکرات وین برای لغو برخی تحریم‌ها را رد کرد. به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که نوسانات نرخ ارز تحت تاثیر این اخبار بیشتر از طریق جوسازی نوسان‌گیران انجام می‌شود، مذاکرات در حال جلو رفتن است و احتمال زیادی وجود دارد که بازار رفته رفته تاثیر حصول توافق را پیش‌خور کند.

افزایش قیمت سکه امامی

قیمت طلای جهانی در پایان معاملات هفته گذشته روی 1781 دلار قرار گرفت. سکه امامی نیز عصر روز پنج‌شنبه روی 10 میلیون و 375 هزار تومان قرار داشت اما قیمت سکه امامی در حوالی ظهر امروز 10 میلیون و 450 هزار تومان و نسبت به عصر پنج‌شنبه 75 هزار تومان بالاتر بود. با این حساب ارزش ذاتی سکه روی 10 میلیون و 257 هزار تومان قرار گرفت و حباب آن 1.88 درصد محاسبه شد. حباب سکه قدری کوچک‌تر از مقادیر هفته گذشته بود و سکه ظرفیت رشد بیشتر را داشت. در نتیجه قیمت سکه در ادامه باز هم رشد کرد و روی 10 میلیون و 530 هزار تومان قرار گرفت.

طلا

به طور خلاصه قیمت دلار افزایش یافت و از مرز 24 هزار و 500 تومان عبور کرد. تغییرات قیمت سکه امامی نیز نسبت به عصر پنج‌شنبه مثبت بود. اخبار مثبت و منفی از مذاکرات در بین فعالان بازار رد و بدل می‌شود. نوسان‌گیران با استفاده از این اخبار نرخ دلار را به بالا و پایین هدایت می‌کنند. احتمال دارد که دلار رفته رفته در جریان همین نوسانات به نرخ تعادلی سوق پیدا کند و تاثیر حصول توافق را پیش‌خور کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید