افزایش امیدواری‌ها در بازار طلا

قیمت طلا در گرو تصمیم اوپک

کدخبر: ۴۲۳۵۴۴
تحلیل‌گران معتقدند در صورتی که اوپک تصمیم به کاهش عرضه نفت بگیرد، رشد قیمت نفت با ایجاد تورم قیمت طلا را به سمت بالا می‌کشد و قیمت‌های بالای 1900 دلار در افق 6 ماهه برای طلا را پیش‌بینی می‌کنند.
قیمت طلا در گرو تصمیم اوپک

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت بیت کوین در ساعت 13 عصر به وقت ایران در حوالی 34 هزار و 530 تومان قرار داشت و تغییرات قیمتی آن نسبت به 24 ساعت گذشته مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین در حوالی 647 میلیارد بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 5.4 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین طلا

قیمت اتریوم حدود 2 هزار و 196 دلار بود. قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 7 درصد رشد کرده بود. سرمایه بازار آن 256 میلیارد دلار ثبت شده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 9 درصد اختلاف داشتند.

افزایش قیمت طلای جهانی

عملکرد طلا در طول هفته گذشته نسبتا ضعیف بود، در آخرین روز هفته قیمت طلا قدری افزایش یافت. قیمت طلا معاملات هفته گذشته را با قیمت 1787 دلار به پایان رساند. فلز گرانبها از مرز 1800 دلار عبور نکرد، اما امیدواری‌ها در بازار طلا قدری افزایش یافته است. 

تحلیل‌گران معتقدند: در این هفته قیمت طلا شانس خوبی برای عبور از مرز 1800 دلار دارد و حتی عده‌ای پیش‌بینی می‌کنند در طول 6 ماه آینده طلا به بالای 1900 دلار بازگردد. از عواملی که می‌تواند موجب رشد طلا شود، یکی افزایش قیمت نفت است. تحلیل‌گران معتقدند اگر سران اوپک تصمیم بگیرند که عرضه نفت را کاهش دهند قیمت نفت رشد شدیدی خواهد داشت و موجب ایجاد تورم می‌شود. طلا به افزایش تورم واکنش مثبت نشان خواهد دارد و در مسیر رشد قرار خواهد گرفت. عامل دیگری که موجب افزایش خوش‌بینی‌ها در بازار طلا شد به آمار اشتغال در آمریکا و مسیر دستمزدها مربوط می‌شود. آمارهایی که اخیرا از بازار کار آمریکا منتشر شد حاکی از افزایش نرخ بیکاری بود. افزایش نرخ بیکاری نشان از عقب بودن سمت عرضه اقتصاد است که می‌تواند سطح تورم را افزایش دهد و به فلز گرانبها کمک کند. از طرف دیگر این امر نشان‌ می‌دهد که مسیر طولانی تا بازسازی اقتصادی باقی است و این عدم اطمینان نیز به کمک طلا خواهد آمد. مسئله دیگر رشد کم دستمزدها در آمریکاست که باعث می‌شود فدرال رزرو دلیل کافی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد. نشست مربوط به سیاست‌های پولی فدرال رزرو که در هفته جاری برگذار می‌شود می‌تواند جهت سیاست‌های این بانک را مشخص کند و برای بازار طلا حائز اهمیت است.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید