نظرسنجی هفتگی کیتکو تحت تاثیر آمارهای اقتصادی

هیچکس به طلا بدبین نیست/ پیش بینی قیمت طلا

کدخبر: ۴۲۳۶۴۹
برای افرادی که به دنبال صعود قیمت هستند شرط طلا « یک قدم رو به جلو، دو قدم عقب» است، اما کارشناسان وال استریت کاری با شرایط بازار ندارند و همچنان آینده طلا را افزایشی می بینند.
هیچکس به طلا بدبین نیست/ پیش بینی قیمت طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بر اساس نظرسنجی هفتگی قیمت طلا از سوی کیتکو ، وال استریت و مین استریت در هفته جاری بار دیگر  بازار طلا را صعودی پیش بینی می کنند، هر دو انتظار دارند قیمت ها افزایش یابد. این فلز گرانبها همچنان در معاملات کمتر از 1800 دلار در هر اونس ادامه دارد.

قیمت طلا در هفته گذشته پس از ثبت بدترین عملکرد ماهانه بیش از چهار سال در ماه ژوئن (تیر) ، تقریباً با روند ثابت هفته را پایان داد و به طور مجموع 0.22 درصد افزایش پیدا کرد. معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) آخرین معامله هر اونس 1،782.20 دلار بود.

پس از گزارش اشتغال مختلط از ماه ژوئن (تیر)، بازارها بر روی صورتجلسات سیاست پولی ژوئن فدرال رزرو تمرکز خواهند کرد. همه نگاه ها به این مسئله خواهد بود که آیا احساسات با نظرات گفته شده در طول جلسه مطابقت دارد یا خیر.

بارت ملک ، رئیس استراتژی جهانی TD Securities ، به کیتکو نیوز گفت: "بازارها انتظار افزایش نرخ بهره و سیاست های پولی سختگیرانه دارند و هر موضوعی که به ما نشان دهد خلاف این است، طلا می تواند افزایش یابد."

نتایج بررسی قیمت طلای کیتکو از این هفته نشان داد که از 13 تحلیلگر شرکت کننده در سمت وال استریت ، 69.2 درصد در هفته را صعودی پیش بینی می کنند، در حالی که 30.8 درصد دیگر خنثی بودند. این بار هیچ رأی نزولی وجود نداشت.

در سمت خرده فروش ها، از 256 سرمایه گذار خرده فروشی شرکت کننده ، 49.6٪ صعود قیمت ها در هفته را پیش بینی کردند ، 25.8٪ نزولی ، و 24.6٪ خنثی بودند.

بسیاری از تحلیلگران اقدام قیمت هفته گذشته را اقدامی ناامیدکننده برای گاوهای طلا توصیف کردند.

photo_2021-07-03_14-39-08

شان لوسک ، همکار شرکت والش گفت:« طلا یک قدم به جلو و دو قدم به عقب رفته است. طلا 1800 دلار را تحمل نکرد و به پایین ترین سطح اواسط آوریل (اردیبهشت) رسید و حدود 1760 دلار معامله شد. اکنون داده های بیکاری اطلاعات زیادی را به ما ارائه می دهد. همه چیز نشان دهنده تورم است ، اما مشکل این است که این اتفاق ها موجب نوسانات دلار شده است.»

مارک چندلر ، مدیر عامل Bannockburn Global Forex گفت ، سطح 1800 تا 1815 دلار اولین مانع طلا در هفته خواهد بود. چندلر خاطرنشان کرد: " من معتقد هستم بعد از حمایت نزدیک به 1750 دلار طلا دوباره روند صعودی پیدا کند. به نظر می رسد شاخص های  دیگر در حال پایین آمدن هستند."

دانیل پاویلونیس ، کارگزار ارشد کالاهای RJO Futures به کیتکو نیوز گفت که قیمت بالای 1820 دلار در هر اونس سطح کلیدی برای تماشاست زیرا می تواند نقطه شکست برای فلز زرد باشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید