دو دیدگاه به آینده بازار ارز

نقطه شکست قیمت دلار در بازار ارز

کدخبر: ۴۲۳۶۷۷
اقتصاد نیوز:چشم معامله گران ارزی به قیمت دلار 25 هزار و 600 تا 24 هزار و 800 است. هر کدام از این قیمت ها شکسنه شود از دید این گروه به روند بازار ارز خط می دهد.
نقطه شکست قیمت دلار در بازار ارز

نرخ دلار که در چهارشنبه هفته گذشته به بالای 25 هزار و 300 تومان رسیده بود، در روز بعد نرخ از این سطح پایین آمد. این اصلاح پنجشنبه در بازار بخاطر دو اتفاق بود: نخست بالا نرفتن نرخ در بازار درهم امارات و ثابت ماندن آن در سطح 6870 طی چند روز، دوم: حرکت بازارساز که نرخ دلار و یورو بازار متشکل ارزی را به بازار آزاد چسباند.
بر اساس این دو نکته در گزارش روز چهارشنبه گفته شد که قیمت دلار انرژی برای شکستن سطح 25 هزار و 300 تومان را ندارد.
دیروز اولین نرخ دلار در بازار آزاد 25 هزار و پنجاه تومان بود که در انتهای معاملات به 25 هزار و 170 تومان رسید. به گفته معامله‌گران بازار کاملا خبری شده و تا زمان مشخص نشدن دور هفتم نشست مذاکرات وین، فضای بازار مبهم است.
در این فضای مبهم بازار، چشم‌انداز معامله‌گران چیست؟
دو دسته معامله‌گر با نگاه‌های مختلف در این فضای مبهم وجود داشت: اول دسته‌ای که عقیده داشتند نرخ در سطح 25 هزار تومان در حال کف‌سازیست و برای صعود بیشتر خود را آماده می‌کند. دسته دوم بر این باورند که باید منتظر دور هفتم وین ماند و تا آن زمان بازار قابل پیش‌بینی نیست.از نظر این گروه از معامله‌گران نرخ بین کف 24 هزار و 800 و سقف 25 هزار و 600 تومان درحال بازیست و برای مشخص شدن روند، باید یکی از این دو سطح مهم پرقدرت شکسته شود.
نکات بازار ارز در اولین روز هفته

1- نکته جالب بازار ارز فردوسی حرکت هماهنگ بازارساز با بازار غیررسمی بود. نرخ دلار در بازار متشکل ارزی در ابتدای مرز 25 هزار تومان و یورو برابر با بازار آزاد یعنی 29 هزار و 700 تومان بود. برخی معتقدند این تاکتیک بانک مرکزی برای جلوگیری از ارزپاشیست.
2- نکته دوم فضای مبهم بازار بود که نرخ درهم امارات نیز این فضا را تایید میکرد. نرخ درهم طی چند روز گذشته ثابت مانده و این موضوع نشاندهنده این بود که معامله‌گران دست نگه‌داشته‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید