امیدواری طلا و نفت به توافق اوپک

تقاضای‌باج‌بیت‌کوینی روس‌‌ها از 200 شرکت‌آمریکایی!

کدخبر: ۴۲۴۰۲۴
در حالی که گفته می‌شود آمریکا مناسب‌ترین زیرساخت‌ها برای بهره‌گیری از سیستم‌های بلاک‌چین و رمز‌ارزها را دارا است، اعلام شد که جمعه هفته پیش هکرهای روس 200 شرکت در مرزهای آمریکا را هک کرده و خواهان دریافت باج به صورت بیت‌کوین شدند.
تقاضای‌باج‌بیت‌کوینی روس‌‌ها از 200 شرکت‌آمریکایی!

به گزارش اقتصادنیوز ، بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده توسط موسسه آموزشی رمزنگاری Crypto Head ، اقتصاد ایالات متحده آماده‌ترین کشور برای بهره‌گیری از رمزارز است.

شاخص آمادگی رمزنگاری، برای 200 کشور بر پایه تعداد خودپردازهای رمزارز در هر کشور و قابلیت دسترسی آنها ، قانونی بودن این ارز و اینکه آیا بانک ها می توانند از آن استفاده کنند و تعداد جستجوی آنلاین اصطلاحات مربوط به رمزنگاری برای محاسبه شاخص«آمادگی بهره‌گیری از رمزارز»  محاسبه می‌شود.

در حال حاضر آمریکا با نمره 7.13 از 10 در صدر فهرست این رده‌بندی قرار دارد، قبرس و سنگاپور  هم هر دو با امتیاز 6.50 در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. دامنه این مطالعه محدود است و در زمینه قوانین مالیاتی و فضای نظارتی گسترده دارای نقص است.

coindesk-BTC-chart-2021-07-05

حمله مجدد هکرهای روسی به آمریکا

در آخر هفته پیش یکی از گروه‌های هکر مستقر در روسیه حدود 200 شرکت آمریکایی را مورد حمله قرار داد. طبق اخبار رسیده گروه Ransomware REvil روز جمعه شبکه امنیتی حداقل 200 شرکت آمریکایی را به زانو درآورد و اکنون خواستار 70 میلیون دلار بیت کوین شده است .

گفته می شود که بر اساس گزارش های مختلف بیش از 1 میلیون دستگاه به این ویروس آلوده شده اند.  در یک پست از  Happy Blog در دارک‌وب ادعا شده است: "روز جمعه ما حمله به [ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده] بیش از یک میلیون سیستم آلوده شده است."

 

امید به اوپک

هفته پیش طلا 0.39 درصد بالاتر از هفته پیش از آن به کار خود پایان داد.اما امروز در ساعات ابتدایی روزبا کاهش قیمت در حدود 1767.20 دلار معامله شد، اما از همان روند آن بهبود یافت. نقره نیز با 26.50 دلار در هر اونس 0.20 درصد بالاتر از قیمت پیشین معامله شد.

در بازار نفت پس از آنکه اوپک و متحدانش در هفته گذشته در میان تنش های فزاینده عربستان و امارات متحده عربی نتوانستند به توافق کلیدی در مورد سیاست تولید نفت خود برسند ، قیمت های نفت در بالای 75 دلار معامله شد.

قیمت نفت خام پس از افزایش اولیه نوساناتی را تجربه کرد، اما روز دوشنبه کمی عقب نشینی کرد. معاملات آتی برنت 0.11 درصد کاهش یافت و به 76.09 دلار در هر بشکه رسید ، در حالی که معاملات آتی نفت خام آمریکا با 0.13 درصد افت به 75.06 دلار در هر بشکه رسید.

gold_1d_b_o_x_USD

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید