دلار آمریکا به کانال 25 هزار تومان بازگشت

رشد قیمت سکه روی شانه دلار و طلا

کدخبر: ۴۲۴۲۵۸
بازگشت طلای جهانی به بالای 1800 دلار و رشد قیمت دلار کمک کرد که قیمت سکه افزایش یابد و روی مرز 10 میلیون و 700 هزار تومان قرار گیرد.
رشد قیمت سکه روی شانه دلار و طلا

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت دلار بازار آزاد در آخرین ساعات معاملات روز گذشته وارد کانال 24 هزار تومان شد و روی 24 هزار و 970 تومان قرار گرفت. دلار در شروع معاملات امروز به کانال 25 هزار تومان بازگشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 25 هزار و 60 تومان بود. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی 25 هزار و 90 تومان قرار گرفت.

دلار بازار متشکل خلاف بازار آزاد حرکت کرد

طی روزهای اخیر قیمت دلار بازار متشکل عمدتا همراه با بازار آزاد حرکت می‌کرد. (سطح عرضه دلار متشکل نیز نسبتا پایین بود). در حالی که دلار بازار آزاد معاملات امروز را با روند افزایشی آغاز کرده بود، قیمت ابتدایی دلار بازار متشکل از متوسط روز گذشته قدری پایین‌تر بود.

چند روز است که نرخ ابتدای روز دلار متشکل با نرخ انتهایی روز گذشته برابر است و شاید صرفا در نظر گرفتن نرخ ابتدایی ملاک خوبی برای بررسی جهت حرکت قیمت نباشد، اما نرخ‌های بعدی که از دلار متشکل تا ساعت 12 اعلام شدند نیز همه از نرخ متوسط روز گذشته پایین‌تر بودند. در نتیجه می‌توان گفت در معاملات صبح امروز قیمت دلار متشکل بر خلاف دلار بازار آزاد کاهش داشت. یعنی شکاف بین نرخ دلار متشکل و بازار آزاد در ابتدای امر قدری بزرگ شد. تغییرات مقطعی اهمیت کمی دارند با این وجود حرکت خلاف جهت دلار متشکل و بازار آزاد در شروع معاملات امروز قابل توجه بود.

بازار ارز

افزایش قیمت سکه امامی

قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز افزایش یافت و به بالای مرز 1800 دلار بازگشت. دلار آمریکا نیز در شروع معاملات امروز قدری رشد کرد و به کانال 25 هزار تومان بازگشت. این دو مورد کمک کرد تا قیمت سکه امامی رشد کند. قیمت سکه عصر روز گذشته روی 10 میلیون و 600 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه امروز صبح زود روی 10 میلیون و 650 هزار تومان قرار گرفت، حوالی ساعت 11 سکه روی مرز 10 میلیون و 700 هزار تومان قرار گرفت. اما در پایان نیمه اول روز بازار، سکه از سطح 10 میلیون و 600 هزار تومان عبور کرد و  با قیمت 10 میلیون و 700 هزار تومان نیمه اول بازار را به پایان رساند.

در مجموع نیز در نیمه اول بازار  قیمت دلار آمریکا رشد کرد و به بالای 25 هزار تومان بازگشت. قیمت دلار در بازار متشکل بر خلاف دلار بازار آزاد کاهش یافت. طلای جهانی از مرز 1800 دلار گذشت و قیمت سکه امامی تحت تاثیر رشد دلار و طلای جهانی افزایش یافت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید