قیمت سکه امامی کاهش یافت

شناسایی ترمز قیمت دلار در روزهای اخیر

کدخبر: ۴۲۵۴۲۵
اقتصادنیوز: امروز 20 تیر 1400 عرضه دلار با تاخیر زمانی نسبت به جهش قیمتی روز یکشنبه هفته گذشته واکنش نشان داد و رشد کرد، اما احتمالا همین افزایش با تاخیر عرضه به پایین ماندن نرخ دلار در این روزها کمک کرده است
شناسایی ترمز قیمت دلار  در روزهای اخیر

به گزارش اقتصادنیوز  قیمت دلار آمریکا عصر دیروز  روی 24 هزار و 880 تومان بود. نرخ دلار در شروع معاملات امروز روی 24 هزار و 900 تومان قرار داشت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 24 هزار و 870 تومان قرار گرفت. زمان دور جدید مذاکرات هنوز تعیین نشده است. تعیین نشدن زمان دور جدید مذاکرات یکی از مهم‌ترین محرک‌هایی بود که در هفته گذشته قیمت دلار را به بالای مرز 25 هزار و 200 تومان هدایت کرد. قیمت دلار در هفته گذشته بدون اینکه عرضه در بازار متشکل به صورت معناداری رشد کند به محدوده قبلی بازگشت و به نوسان خود بین 24 هزار و 800 تومان و 25 هزار و 200 تومان ادامه داد. عرضه دلار در بازار متشکل از روز سه‌شنبه هفته گذشته رشد کرد و بالای متوسط سال جدید قرار گرفت. متوسط عرضه در سه روز کاری سه‌شنبه، چهارشنبه (هفته گذشته)و شنبه (هفته جاری) 5 میلیون و 883 هزار بود. متوسط عرضه از هفت فرودین ماه 5 میلیون و 424 هزار به دست می‌آید. فضای خبری مربوط به مذاکرات از زمانی که قیمت دلار در روز یکشنبه هفته گذشته به 25 هزار و 330 تومان رسید تغییر نکرده است. آیا واکنش بازار در روز یکشنبه هفته گذشته احساسی بوده و دلار در این روزها روی نرخ تعادلی قرار دارد یا اینکه افزایش عرضه پس از بازگشت دلار به محدوده قبلی اجازه رشد مجدد قیمت را به دلار نداد؟ احتمالا هر دو این عوامل در بازگشت دلار و پایدار شدن آن در محدوده نوسان 24 هزار و 800 و 25 هزار و 200 تومان موثر بوده‌اند.

کاهش قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 10 میلیون و 670 هزار تومان قرار داشت. تحلیل‌گران معتقد بودند در صورتی که سکه مرز 10 میلیون و 800 هزار تومان را پس نگیرد، انتظارات کاهشی در بازار سکه قدری تقویت می‌شود. در روز تعطیلی بازار طلای جهانی (امروز) سکه کار خود را با قیمت 10 میلیون و 640 هزار تومان آغاز کرد و نسبت به عصر روز گذشته 30 هزار تومان پایین‌تر بود. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی 10 میلیون و 640 هزار تومان قرار گرفت. در نتیجه نظر تحلیل‌گران مبنی بر اینکه نوسان سکه زیر مرز حساس، انتظارات کاهشی را تقویت می‌کند به نوعی درست بود. به هر حال امروز دلار آمریکا تمایل زیادی به رشد نداشت و قیمت سکه زیر مرز حساس نوسان منفی قیمتی به صورت محدود به ثبت رساند.

قیمت سکه

برای جمع‌بندی می‌توان گفت در معاملات امروز قیمت دلار نسبت به روز گذشته مقدار کمی افت کرد. تغییرات قیمتی سکه نیز منفی بود. عرضه دلار در روز یکشنبه که قیمت به 25 هزار و 330 تومان رسیده بود زیر متوسط قرار داشت. قیمت دلار بدون دخالت عرضه افت کرد. بعد از آن عرضه دلار رشد کرد و بالای متوسط قرار گرفت. احتمالا هم احساسی بودن جهش قیمت هفته گذشته دلار و هم افزایش عرضه پس از آن در پایین ماندن قیمت دلار در این روزها موثر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید