طلا نقطه امن برای فرار از تورم

پوکر قیمت طلا در صعود روزانه

کدخبر: ۴۲۶۵۹۶
در آخرین روز معاملات هفته میلادی، طلا با افزایش قیمت رو به رو شد اما بیت کوین همچنان در محدوده مشخصی گیر کرده است و نتوانسته خود را بیرون بکشد.
پوکر قیمت طلا در صعود روزانه

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، وزیر خزانه داری آمریکا، جانت یلن روز پنجشنبه هشدار داد که ممکن است افزایش قیمت ها برای چند ماه دیگر ادامه یابد ، اگرچه او انتظار دارد تورم حیرت انگیز اخیر با گذشت زمان کاهش پیدا کند.

 این مقام دولتی آمریکا در مصاحبه CNBC اضافه کرد که او نگران مشکلاتی است که تورم می تواند برای خانواده های کم درآمد که قصد خرید خانه دارند در زمانی که ارزش املاک و مستغلات افزایش می یابد ، ایجاد کند.

یلن در مصاحبه ای گفت: « ما چندین ماه تورم سریع خواهیم داشت. بنابراین من نمی گویم که این یک پدیده یک ماهه است. اما من فکر می کنم در میان مدت ، شاهد کاهش مجدد تورم به سمت سطح نرمال خواهیم بود. اما باید مراقب آن باشیم. »

 

۴ روز متوالی افزایش

معاملات امروز طلا با کمی کاهش قیمت در اروپا آغاز به کار کرد. طلا پس از چند روز اقدام مناسب قیمت با 1825 دلار در هر اونس معامله می شود در حالی که نقره با 26.22 دلار در هر اونس معامله می شود. قیمت طلا در روز جمعه برای چهارمین روز متوالی در هفته افزایش داشت. پس از آنکه بانک مرکزی فدرال ایالات متحده ترس سرمایه گذاران از تشدید سریع سیاست های پولی را کاهش داد این فلز افزایش قیمت داشت ، اگرچه فشار دلار قوی ، فلز تحت فشار قرار داد.

 استفان اینس ، شریک مدیریت در SPI Asset Management ، گفت: « این روایت قوی تر دلار که ما شاهد آن هستیم در بازارها ، روند صعودی طلا را محدود می کند.»

اینس افزود ، با این وجود ، طلا از نرخ پایین تر و از این واقعیت برخوردار است که برخی از عناصر بازار فکر می کنند که بانک فدرال واقعاً قصد ندارد برنامه را برای افزایش نرخ ها تحت فشار قرار دهد.

نرخ های بهره پایین باعث کاهش هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده می شود ، همچنین در نظر گرفته شده است که یک دیوار در برابر تورم است که می تواند ناشی از اقدامات محرک گسترده باشد.

gold (1)

طلوع بیت کوین در راه است

قیمت بیت کوین اخیراً از یک بیماری رنج می برد و برای چندین هفته در یک محدوده منطقی تعریف شده معامله می شود.

امار CoinDesk نشان می دهد از اواخر ماه مه ، ارز دیجیتال بیشتر بین 30هزار تا 42هزار دلار گیر کرده است.

علی رغم این ، برخی از ناظران بازار ادعا کرده اند که این ارز دیجیتال نه تنها آماده است تا از محدوده فعلی خود خارج شود ، بلکه می تواند در هنگام انجام این کار صعودی جدی نیز تجربه کند.

الیور فون لندزبرگ-سدی ، مدیر عامل شرکت پرداخت BCB Group ، اخیراً در این باره صحبت کرده است.

او به CoinDesk گفت: "تمام تجزیه و تحلیل های موجود نشان می دهد که ما در انتهای تونل هستیم و بعد قرار است تیراندازی کنیم."

coindesk-BTC-chart-2021-07-16

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید