نقش هرات در بازار ارز

پیش بینی بازار ارز؛ فرصت سودگیری یا زمان صعود؟

کدخبر: ۴۳۰۱۰۶
برخی معامله گران اعتقاد دارند که درگیری های هرات، بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان زمینه ساز افزایش تقاضا برای دلار در شرق کشور شده است.برای امروز برخی تصور می کنند وقت سود گیری در بازار ارز است و گروهی از زمان صعود قیمت دلار سخن می گویند.
پیش بینی بازار ارز؛ فرصت سودگیری یا زمان صعود؟

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار از ابتدای مردادماه بیش از 4 درصد رشد کرده است. چنین سطح رشدی و نزدیک شدن به مرز 26 هزار تومانی موجب شده است که برخی فعالان از احتمال سودگیری بازیگران ارزی خبر دهند؛ با این حال، سطح خوشبینی شمار زیادی از معامله گران نسبت به شکست مقاومت بعدی دلار یعنی محدوده 26 هزار و 300 تومانی قابل توجه است و این موضوع، کار را برای سودگیران دشوار خواهد کرد.

خوشبینی نسبت به ادامه رشد قیمت دلار باعث شد که روز شنبه علی رغم عرضه بازارساز،‌ قیمت اسکناس آمریکایی افت زیادی را تجربه نکند. از نگاه فعالان عرضه بازارساز تنها مانع از افزایش قیمت دلار شد.

دلار پشت خطی

نقش هرات در بازار دلار

برخی معامله گران اعتقاد دارند که درگیری های هرات، بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان زمینه ساز افزایش تقاضا برای دلار در شرق کشور شده است. این عده اعتقاد دارند که موضوع یاد شده زمینه ساز افزایش قیمت دلار در نیمه ابتدایی روز شنبه بود. به باور آن ها تعطیلی بازار هرات در اواسط روز شنبه موجب شد که نوسانات ارزی در بازار داخلی نیز کاهش پیدا کند. به طور طبیعی این گروه باور دارند در صورتی که معاملات هرات امروز جریان داشته باشد، افزایش قیمت دلار در بازار داخلی ادامه پیدا کند. این در حالی بود که در گذشته، باز بودن بازار هرات می توانست به نفع کاهشی های بازار باشد. در آن مقاطع زمانی، ارزش دلار در شهر هرات پایین تر از بازار داخلی بود و زمینه ساز تقویت عرضه ارز در بازار مشهد و تهران می شد.

متغیر دیگری که امروز به دقت توسط نوسان گیران دلار دنبال خواهد شد،‌ نرخ حواله درهم است. عبور حواله درهم از محدوده 7 هزار و 200 تومان به وضوح صعودی های بازار داخلی را فعال خواهد کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید