پیش بینی روند بازار ارز در روز انتقال قدرت

قیمت دلار در چه شرایطی نزولی می شود؟

کدخبر: ۴۳۰۶۳۸
اقتصاد نیوز:شرط قیمت دلار از سوی معامله گران افت قیمت به زیر سطح 25 هزار و 200 عنوان می شود.
قیمت دلار در چه شرایطی نزولی می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز،تا زمانی که قیمت دلار بالای محدوده 25 هزار و 200 تومان باشد، فروشندگان به صورت جدی وارد بازار نخواهند شد. در واقع شرط دلار برای افت قیمت از دست دادن حمایت 25 هزار و 200 تومانی است. 

روز دوشنبه، اسکناس آمریکایی در مسیر کاهشی حرکت کرد ولی توانست خود را حتی بالای سطح 25 هزار و 500 تومان نگه دارد. این موضوع موجب شده است که برخی از معامله گران احتمال افزایش قیمت دلار طی روزهای آتی را مطرح کنند. این عده اعتقاد دارند، سمت و سوی انتظارات در بازار تغییر کرده است و همین تغییر موجب شده که سطح تقاضا نسبتا در بازار بالا باقی بماند. از نگاه آن ها تا زمانی که انتظارات مثبت نشود، احتمال افت قیمت اسکناس آمریکایی محدود خواهد بود.

دلار پشت خطی

در کنار این گفته می شود، اتهامات مطرح شده طرف های غربی در مورد حمله به یک کشتی اسراییلی توسط ایران، سطح نگرانی برخی از معامله گران ارزی را در بازار بالا برده است. دیشب نیز آنتونی بلینکن به خبرنگاران گفت که ایالات متحده «در تماس بسیار نزدیک و در حال هماهنگی با بریتانیا، اسرائیل، رومانی و دیگر کشورها است و یک پاسخ دسته‌جمعی به ایران داده خواهد شد.».

در حالی که برخی معامله گران با توجه به این اخبار و انتظارات، احتمال افزایش بیشتر قیمت دلار را مطرح می کنند، دسته دیگری باور دارند، بازار در واکنش به مراسم تنفیذ ابراهیم رییسی در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. از نگاه آن ها، نگرانی از عرضه شدید در بازار ارز و احتیاط تا آشکار شدن مواضع رییس دولت سیزدهم از جمله عواملی است که حضور نوسان گیران در بازار را کم رنگ تر خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید