هدف بانک مرکزی درباره قیمت دلار

ریسک جدید در بازار ارز در اولین روز کاری رئیسی

کدخبر: ۴۳۰۹۱۴
دسته ای از معامله گران باور دارند، بازار ارز هم چنان تحت تاثیر هراس از عرضه ، در روز جاری نوسان زیادی را تجربه نخواهد کرد و قیمت دلار بیشتر به سوی سطوح پایین کشش خواهد داشت.
ریسک جدید در بازار ارز در اولین روز کاری رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز، شماری از معامله گران در روزهای اخیر از خرید دلار پرهیز کرده اند. دلیل عدم قرار گرفتن این دسته از معامله گران در موقعیت خرید، هراس از عرضه شدید بازارساز بوده است. در واقع دسته ای از معامله گران تصور می کردند، در روزهای پایانی دولت دوازدهم و روزهای آغازین انتقال قدرت، جهت تغییر فضای انتظاری، صرافی های بانکی حضور فعال تری در بازار داشته باشند.

این موضوع موجب شد که شدت تغییرات قیمت دلار تا حدی محدودتر شود. با این حال، اگر این دسته از معامله گران تغییر خاصی را طی روزهای آتی مشاهده نکنند، با جسارت بیشتری وارد بازار خواهند شد و تحت تاثیر ورود آن ها، اندازه تغییرات قیمت دلار بیشتر خواهد شد.

دلار پشت خطی

دو وضعیت متفاوت در بازار ارز

دسته ای از معامله گران باور دارند، بازار هم چنان تحت تاثیر هراس از عرضه ارز، در روز جاری نوسان زیادی را تجربه نخواهد کرد و بیشتر به سوی قیمت های پایین تر کشش خواهد داشت. این در حالی است که گروه دیگری معتقدند، افزایش تنش های منطقه ای زمینه ساز حضور فعالانه تر تقاضای احتیاطی در بازار خواهد شد.

حدس رفتار بازارساز از روی روند قیمت ها

به  نظر می رسد معامله گران برای حدس رفتار بازارساز به روند قیمتی دلار در بازار داخلی و درهم در بازار حواله دقت زیادی کنند. در صورت شکست محدوده مقاومت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان می توان از حضور تقاضای جدید در بازار سخن گفت و حرکت به سوی محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی به معنای دست بالای بازارساز در معاملات خواهد بود. در مورد درهم امارات نقطه حساس مورد توجه معامله گران محدوده ۷ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود که شکست آن می تواند زمینه ساز صعود دلار در بازار داخلی به بالای ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید