چه چیزی مانع افت قیمت سکه شده است؟

ورود دلار به کانال 26 هزار تومان

کدخبر: ۴۳۲۳۷۶
قیمت دلار از 26 هزار تومان عبور کرد و قیمت درهم امارات به 7 هزار و 200 تومان نزدیک شد. در صورت عبور درهم از این مرز، قرار گرفتن دلار بالای 26 هزار و 300 تومان محتمل است.
ورود دلار به کانال 26 هزار تومان

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 25 هزار و 780 تومان قرار داشت و در عبور از مرز 25 هزار و 800 تومان ناکام ماند.

اما قیمت دلار در شروع معاملات امروز 25 هزار و 960 تومان بود. قیمت دلار در اولین ساعات معاملات امروز از مرز حساس عبور کرد و در طول معاملات صبح امروز باز هم بالا رفت و از 26 هزار تومان گذشت.

قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی 26 هزار و 120 تومان قرار گرفت. این رقم از بعد از تعطیلات عید سال جاری بی‌سابقه بود.

قیمت درهم به 7 هزار و 200 تومان نزدیک شد

 با عبور دلار از مرز 25 هزار و 800 تومان، مرز حساس بعدی 26 هزار و 300 تومان عنوان می‌شود، تحلیل‌گران عبور درهم امارات از مرز 7 هزار و 200 تومان را برای تحقق این امر لازم می‌دانند.

قیمت درهم در شروع معاملات امروز روی 7 هزار و 100 تومان قرار داشت و در ادامه  تا 7 هزار و 170 تومان نیز بالا رفته بود. بر این اساس قیمت درهم قدری به مرز 7 هزار و 200 تومان نزدیک شد، اما هنوز از آن عبور نکرد.

اخبار تاثیرگذار بر قیمت دلار

اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده‌اند پیشروی طالبان در افغانستان و اظهار نظرها و حواشی مذاکرات احیای برجام را شامل می‌شوند. مثلا گزارشی از بلومبرگ حاکی از آن است که آمریکا گزینه‌های جایگرین برجام را بررسی می‌کند، یکی از گزینه‌های جایگرین تخفیف‌های تحریمی در ازای متوقف شدن اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای ایران است.

بر اساس این گزارش آمریکا هنوز به احیای برجام تمایل دارد اما گزینه‌های جایگزین را نیز بررسی می‌کند. نماینده روسیه در وین اظهار امیدواری کرده است که مذاکرت از هفته‌های آتی و پس از تشکیل تیم مذاکره‌کننده ایران از سرگرفته شود. در مورد اخبار افعانستان نیز اعلام طالبان مبنی بر قصد پیشروی به سمت کابل قابل توجه بود. در حالت کلی سمت و سوی اخبار به گونه‌ای نبود که نیروهای کاهشی بازار را به صورت جدی تحریک کند.

در اکوایران ببینید : پارازیت بلومبرگ در بازار ارز

چه چیزی کمک کرد قیمت سکه افت نکند؟

قیمت طلای جهانی در ساعت 11 و 22 دقیقه صبح به وقت ایران 1735 دلار بود. قیمت طلا که با افت روز جمعه خود، سکه را در شرایط سختی قرار داده بود، صبح امروز هم حرکت معناداری به سمت بالا نداشت.

قیمت سکه عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 300 هزار تومان قرار داشت و اندازه حباب سکه به طرز غیر متعارفی بزرگ شده بود.

از سوی دیگر سکه در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کرد. افزایش قیمت دلار در شروع معاملات امروز کمک کرد که قیمت سکه فعلا جایگاه خود را حفظ کند. قیمت سکه در شروع معاملات امروز 11 میلیون و 300 هزار تومان بود.

قیمت دلار در حوالی ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به وقت ایران 26 هزار تومان بود. حتی با این قیمت برای دلار اندازه حباب سکه 11 میلیون و 300 هزار تومانی بیش از 6 درصد بود. چیزی که در این روزها قیمت سکه را بالا نگه داشته است، نه ارزش ذاتی آن بلکه عدم اطمینان نسبت به آینده است. (قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز 11 میلیون و 280 هزار تومان بود)

سکه امامی

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا امروز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند و از 26 هزار تومان عبور کرد. قیمت دلار آمریکا بالای مرز 25 هزار و 800 تومان قرار دارد. مرز حساس بعدی دلار سطح 26 هزار و 300 تومان عنوان می‌شود، برای عبور دلار از این سطح درهم باید بالای 7 هزار و 200 تومان قرار بگیرد.

قیمت درهم امروز تغییرات مثبت به ثبت رساند، اما از مرز یادشده عبور نکرد. طلای جهانی باز هم سکه را ناامید کرد، اما سکه با شارژ دلار توانست جایگاه خود را حفظ کند، البته حباب قیمت سکه همچنان بزرگ است و قیمت سکه تحت تاثیر نااطمینانی که در بازار وجود دارد، هنوز افت نکرده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید