امیدها در بازار طلا زنده می‌شود

فدرال رزرو در دام افتاد /افزایش قیمت بیت کوین

کدخبر: ۴۳۳۳۰۹
اگر فدرال رزرو نرخ بهره را به اندازه‌ای که بتواند تورم را کنترل کند، بالا ببرد ضربه وارد شده به بازار سهام فاجعه‌آمیز خواهد بود، شاید فدرال در یک تله گرفتار شده و امیدها به طلا هنوز از دست نرفته است.
فدرال رزرو در دام افتاد /افزایش قیمت بیت کوین

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت بیت کوین در حوالی ساعت 13 و 30 دقیقه عصر به وقت ایران 47 هزار و 626 دلار بود. قیمت بیت کوین نسبت به 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد و نسبت به 7 روز گذشته نزدیک به 10 درصد رشد داشت. سرمایه بازار بیت کوین به 895 میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 47 هزار و 832 دلار بود. قیمت بیت کوین از حدود 2 ماه و نیم گذشته در این حوالی قرار نگرفته بود.

ارزهای دیجیتال

قیمت دومین ارز دیجیتال مهم دنیا در 24 ساعت گذشته نزدیک به 2 درصد و در 7 روز گذشته نزدیک به 10 درصد رشد داشت. قیمت اتریوم در حوالی ساعت 13 و 38 دقیقه عصر به وقت ایران 3 هزار و 308 دلار بود و سرمایه بازار آن در حوالی 387 میلیارد دلار قرار داشت.

قیمت ایکس آر پی 54 درصد بالا رفت

دوج کوین و XRP نیز از ارزهای دیجیتال مهم محسوب می‌شوند و در 24 ساعت گذشته بازدهی مثبت داشتند. رشد قیمت این دو ارز دیجیتال قابل توجه بود. قیمت دوج کوین در 24 ساعت گذشته 6 درصد و در هفت روز گذشته 36 درصد بالا رفته بود. قیمت XRP در 24 ساعت گذشته 12 درصد بالا رفت. بازدهی 7 روزه XRP نیز در حدود 54 درصد بود.

رقابت کاردانو و باینانس

در بازار ارزهای دیجیتال افزایش قابل توجه سرمایه کاردانو نیز قابل توجه بود. افزایش سرمایه بازار این ارز دیجیتال، باعث شد که کاردانو برای ساعاتی در جایگاه سوم، بالای باینانس قرار گیرد. در حوالی ساعت 13 و 53 دقیقه عصر به وقت ایران سرمایه بازار کاردونو 70 میلیارد دلار بود و این ارز دیجیتال در جایگاه چهارم قرار داشت.

طلای جهانی بر مدار صعود قرار گرفت؟

قیمت طلای جهانی در روز جمعه دو هفته گذشته یک شوک منفی خورد و تا نزدیکی 1730 دلار نیز پایین آمد. افت قیمت طلا تحت تاثیر گزارش امیدوارکننده بازار کار آمریکا و برنامه‌های انقباضی فدرال رزرو اتفاق افتاده بود. قیمت طلا در روز چهارشنبه و جمعه روند افزایشی را دنبال کرد. قیت طلا در آخرین ساعات معاملات روز جمعه در حوالی 1780 دلار قرار گرفت.

فدرال رزرو در دام افتاده است؟

برخی تحلیل‌گران معتقدند فدرال رزرو به نوعی در یک تله گرفتار شده است. دو سناریو پیش روی فدرال رزرو است. در مورد اول فدرال رزرو در سال آینده نرخ بهره را به اندازه 25 صدم (0.25) افزایش می‌دهد، در مورد دوم فدرال رزو اجازه می‌دهد که تورم افزایش یابد و در مورد نرخ بهره اقدام نمی‌کند. برای اینکه فدرال رزرو بخواهد واقعا در مقابل تورم ایستادگی کند باید حداقل نرخ بهره را تا 3 درصد بالا ببرد، این مسئله ضربه سنگینی به بازار سهام وارد می‌کند، حتی اگر فدرال رزرو نرخ بهره را به اندازه 0.25 درصد نیز بالا ببرد ضربه وارد شده به بازار سهام قابل توجه خواهد بود. از این رو به نظر می‌رسد فدرال رزرو در یک تله گرفتار شده است و مسئله تورم به راحتی حل نخواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید