افت ناگهانی قیمت بیت کوین و اتریوم

رمزگشایی از سقوط رمز ارزها /قیمت طلا زیر 1800 دلار

کدخبر: ۴۳۹۰۳۸
رئیس جمهور ال سالوادور پس از رسمی شدن بیت کوین در این کشور کیف پول‌های مورد استفاده را ناکارآمد خواند. همراه با این اتفاق قیمت بیت کوین سقوط کرد و سرمایه بازار رمزارزها 300 میلیارد دلار پایین آمد.
رمزگشایی از سقوط رمز ارزها /قیمت طلا زیر 1800 دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی در طول معاملات روز گذشته افت کرد و مرز 1800 دلار را از دست داد. قیمت طلا تا ساعت 11 و 55 دقیقه صبح امروز تغییرات جدی نسبت به نرخ انتهایی دیروز به ثبت نرسانده بود. قیمت طلا در این ساعت روی 1797 دلار قرار داشت.

طلای جهانی

افت ناگهانی قیمت بیت کوین و اتریوم

قیمت بیت کوین در ساعت 12 ظهر به وقت ایران روی 45 هزارو 488 دلار قرار داشت و قیمت این ارز دیجیتال نسبت به 24 ساعت گذشته حدود 13 درصد افت کرده بود. سرمایه بازار بیت کوین به دنبال این افت ناگهانی به 856 میلیارد دلار رسید. کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 43 هزار و 285 دلار و بیشترین قیمت آن 52 هزار و 446 دلار ثبت شده بود.

در نتیجه بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 21 درصد اختلاف داشتند. مشاهده می‌شود که تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت گذشته بسیار شدید بود.

قیمت اتریوم روی 3 هزار و 327 دلار قرار داشت، این ارز دیجیتال بازدهی منفی 14 درصدی را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود و سرمایه آن روی 392 میلیارد دلار قرار داشت. اختلاف بین بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 27 درصد بود.

بزرگترین تبلیغ رمز ارزی کارداشیان را در اکو ایران ببینید.

علت اصلی افت قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال

ال سالوادور در روز سه‌شنبه به اولین کشور جهان که بیت کوین را به عنوان وسیله قانونی مبادله قبول کرد، تبدیل شد، این در حالی بود که هشدارهای زیادی به این کشور در مورد ریسک این اقدام داده می‌شد. چند ساعت پس از این رویداد مهم، رئیس‌جمهور ال سالوادور گفت، کیف پول دیجیتالی که برای این نقل و انتقالات مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارآمد نیست.

همراه با این رویداد حجم فروش‌ها در بازار بیت کوین به صورت ناگهانی افزایش یافت و سرمایه بازار ارزهای دیجیتال حدود 300 میلیارد دلار افت کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید