سکه مرز 12 میلیون تومانی را از دست نداد

واکنش قیمت دلار به سفر گروسی

کدخبر: ۴۳۹۹۶۷
قیمت دلار تحت تاثیر سفر گروسی به ایران و عرضه بالا در بازار متشکل مرز حساس را از دست داد، قیمت سکه در ابتدای معاملات به کانال 11 میلیونی وارد شد، اما دوباره جایگاه خود در کانال 12 میلیونی را پس گرفت.
واکنش قیمت دلار به سفر گروسی

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات روز گذشته تحت تاثیر خبر موافقت ایران با حضور رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی در ایران کار خود را کاهشی آغاز کرد و زیر مرز 27 هزار و 800 تومان قرار گرفت، اما دوباره افزایش یافت و در آخرین ساعات معاملات روز گذشته روی 27 هزار و 830 تومان ایستاد.

قیمت دلار روز گذشته مرز 27 هزار و 800 تومان را حفظ کرد اما در شروع معاملات امروز این مرز را از دست داد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 27 هزار و 630 تومان بود. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی 27 هزار و 560 تومان قرار گرفت.

1

علل کاهش قیمت دلار چه بود؟

گروسی صبح امروز وارد ایران شد، بازتاب خبر سفر گروسی در حال گسترش بود و در شبکه‌های اطلاع رسانی مبادله ارز اخباری مبنی بر به تعویق افتادن قطع‌نامه ضد ایرانی شورای حکام به چشم می‌خورد. علت اصلی از دست رفتن مرز 27 هزار و 800 تومان برای دلار نیز همین امر عنوان می‌شد. با این وجود احتمالا عرضه بالای دلار در روز گذشته نیز به بازگشت قیمت این ارز در معاملات صبح امروز کمک کرد. مقدار عرضه دلار در روز گذشته 39 درصد نسبت به روز پنج‌شنبه رشد داشت و روی 9 میلیون و 55 هزار قرار گرفته بود. دیروز یازدهمین روز پرتزریق سال جاری بود و مقدار عرضه 55 درصد از متوسط سال بالاتر بود.

قیمت سکه مرز 12 میلیون تومانی را از دست نداد

در تعطیلات آخر هفته بازار طلای جهانی، قیمت سکه، تغییرات قیمت دلار را زیر نظر داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز یک مرز حساس را از دست داد و قیمت سکه نیز به کانال 11 میلیون تومان وارد شد.

قیمت سکه که عصر روز گذشته 12 میلیون و 20 هزار تومان بود، در شروع معاملات امروز روی 11 میلیون و 960 هزار تومان قرار گرفت. مرز حساس پایینی برای سکه 11 میلیون و 800 هزار تومان عنوان می شود و تحلیل‌گران از دست رفتن این مرز را چندان محتمل نمی‌دانستند.

با احتساب قیمت 1787 دلار برای طلا و قیمت 27 هزار و 550 تومان برای دلار اندازه حباب سکه 3.18 درصد به دست می‌آید. حباب قیمتی سکه 12 میلیونی نیز در همین سطوح قیمت 3.53 درصد به دست می‌آمد که خیلی بزرگ نبود. از این رو بازگشت سکه به کانال 12 میلیونی محتمل بود. قیمت سکه در ادامه معاملات صبح امروز رشد کرد و در حوالی ساعت 12 ظهر روی 12 میلیون و 10 هزار تومان قرار گرفت.

2

برای جمع‌بندی می‌توان گفت، قیمت دلار آمریکا تحت تاثیر خیر سفر رئیس کل آژانس به ایران و عرضه بالای روز گذشته افت کرد و زیر مرز حساس 27 هزار و 800 تومان قرار گرفت. قیمت سکه امامی به افت قیمت دلار واکنش نشان داد و به کانال 11 میلیون تومانی وارد شد اما این ورود پایدار نماند و دوباره به کانال 12 میلیون تومان بازگشت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید