عرضه ماهانه دلار رکورد زد و بالای 200 میلیون قرار گرفت

کاهش ریسک معامله دلار

کدخبر: ۴۴۲۵۰۲
متوسط ماهانه قیمت دلار و یورو در بازار متشکل، سنا و آزاد تغییر کانال دادند و رکوردهای سال جاری را جابجا کردند. اما انحراف معیار قیمت دلار که شاخصی از ریسک معامله در بازار است کاهش یافت.
کاهش ریسک معامله دلار

به گزارش اقتصاد نیوز- متوسط ماهانه قیمت دلار متشکل در شهریور ماه به کانال 26 هزار تومان وارد شد و روی 26 هزار و 504 تومان قرار گرفت. قیمت دلار سنا نیز تغییر کانال داد و روی 26 هزار و 792 تومان ایستاد. متوسط قیمت دلار بازار آزاد به دو کانال قیمتی بالاتر وارد شد و روی 27 هزار و 432 تومان قرار گرفت. متوسط ماهانه قیمت دلار متشکل، آزاد و سنا هر سه در شهریور ماه رکورد سال را ارتقا دادند.

1

متوسط ماهانه قیمت یورو افزایش یافت

همراه با افزایش متوسط ماهانه قیمت دلار، قیمت یورو نیز رشد کرد و رکوردهای سال جاری را ارتقا داد. قیمت متوسط یورو آزاد به دو کانال قیمتی بالاتر وارد شد و روی 32 هزار و 393 تومان قرار گرفت. مانند یورو آزاد، یورو متشکل و سنا نیز تغییر کانال دادند. متوسط ماهانه قیمت یورو سنا روی 31 هزار و 542 تومان قرار گرفت و قیمت یورو متشکل روی 31 هزار و 234 تومان ایستاد.

2

افزایش عرضه در بازار دلار و یورو

متوسط ماهانه قیمت دلار افزایش یافت و همراه با آن حجم عرضه در شهریور ماه روی بیشترین مقدار سال قرار گرفت. عرضه دلار در بازار متشکل شهریور ماه 206 میلیون بود، عرضه یورو نیز رشد کرد، اما هنوز از عرضه اردیبهشت ماه پایین‌تر بود. عرضه یورو در شهریور ماه حدود 26 میلیون بود.

 

3

انحراف معیار قیمت دلار کاهش یافت

در حالی که قیمت دلار در شهریور ماه رشد قابل توجهی داشت، دامنه نوسان قیمت این ارز کاهش یافت. شاخص انحراف معیار که معرف تغییرات قیمت دلار و نشانه‌ای از ریسک معامله در بازار است در ماه شهریور روی 320 تومان قرار گرفت. این رقم در ماه گذشته 629 تومان بود.

4

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید