گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی

بدهی دولت آمریکا در آستانه گذر از سقف مجاز!

کدخبر: ۴۴۳۳۲۹
اقتصادنیوز: اظهارات جروم پائول در مورد شروع زود هنگام تیپرینگ اثر افزایشی بحران اورگرند بر قیمت طلا را خنثی کرد، اما مسئله اورگرند هنوز از مجرای از بین بردن اعتماد می‌تواند بر قیمت طلا تاثیر مثبت بگذارد.
بدهی دولت آمریکا در آستانه گذر  از سقف مجاز!

به گزارش اقتصادنیوز قیمت بیت کوین در ساعت 11 و 47 دقیقه صبح به وقت ایران روی 41 هزار و 418 دلار قرار داشت و تغییرات آن نسبت به 24 ساعت و 7 روز گذشته منفی بود. سرمایه بازار بیت کوین به 781 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن حدود 5.2 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته کاهش یافته و روی 2 هزار و 764 دلار قرار گرفته بود. سرمایه بازار اتریوم به 328 میلیارد دلار رسیده و بیشترین و کمترین قیمت آن حدود 8.1 درصد اختلاف داشتند.  برخی تحلیل‌گران معتقدند بعد از اینکه بانک مرکزی چین ارزهای دیجیتال را غیر قانونی اعلام کرد، موج فروش‌ها در هند افزایش یافت و احتمالا همین مسئله باعث کاهش قیمت ارزهای دیجیتال مهم شد.

عراقچی پاسخ اتهامات کیهان را داد/در اکوایران ببینید:

واکنش قیمت طلا به بحران اورگراند و انقباض پولی

با انتشار خبر اورگرند و ریسکی که متوجه بازار دارایی‌ها شد، قیمت طلا توانست خود را بالا بکشد. قیمت طلا نتوانست افزایش ناشی از ترس عمومی ایجاد شده را حفظ کند و دوباره افت کرد، قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی 1750 دلار قرار گرفت. احتمالا اظهارات جروم پائول در روز چهارشنبه مبنی بر شروع زود هنگام تیپرینگ و تمایل مقامات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در سال 2022، در افت مجدد قیمت طلا تاثیرگذار بودند.

اما تاثیر بحران اورگرند بر بازارها هنوز تمام نشده است، جروم پائول معتقد است، مسئله اورگرند می‌تواند از کانال از بین بردن اطینان بر بازارهای جهانی تاثیر بگذارد. از طرف دیگر جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد حجم بالای بدهی دولت آمریکا نگران است و از قانون‌گذاران خواسته که پیش از یک بحران مالی دیگر سقف مجاز بدهی را افزایش دهند. بدهی دولت آمریکا به زودی از سقف مجار عبور می‌کند، اما خزانه‌داری یک انتخاب دیگر نیز پیش رو دارد و آن ضرب کردن یک تریلیون دلار سکه پلاتینیومی است. به هر روی بدهی بالای دولت آمریکا می‌تواند از طریق ایجاد عدم اطمینان بر قیمت طلا تاثیر بگذارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید