گزارش نیمروزی اقتصادنیوز از بازار ارز و سکه؛

هجوم بانک مرکزی به قیمت دلار /افت قیمت سکه

کدخبر: ۴۴۴۵۴۵
قیمت دلار افت کرد و یک مرز حساس را از دست داد. یک منبع آگاه می گوید:بانک مرکزی در این هفته با قدرت و از دو جناح نوسان قیمت دلار را مدیریت کند؛ بازار نیما و بازار متشکل
هجوم بانک مرکزی به قیمت دلار /افت قیمت سکه

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار ظهر پنج‌شنبه روی 28 هزار و 390 تومان قرار گرفت و از مرز حساس 28 هزار و 300 تومان عبور کرد. به اعتقاد تحلیل‌گران مرز حساس بعدی برای دلار 28 هزار و 500 تومان بود که برخی معامله گران به دنبال فتح آن بودند اما بخش زیادی از بازار دل نگران مداخله بازار ساز در این سطح بود.


گزارش اکوایران با تیتر«روسیه چقدر تحریم های ایران را جدی گرفت؟» را ببیند


اتفاقی که به نظر در حال رخ دادن است. یک منبع آگاه به اقتصاد نیوز گفت: بانک مرکزی از امروز و برای طول هفته قصد دارد، از دو جناح نوسان قیمت دلار را مدیریت کند. بازار ارز متشکل و سامانه نیما. بازار ارز متشکل منبع تامین اسکناس و سامانه نیما منبع تامین حواله محسوب می‌شود و شنیده‌ها حاکی از آن بود که بانک مرکزی قصد دارد از ابزار خود در این دو منبع تامین ارزی استفاده و نوسان قیمت دلار در این هفته را کنترل کند.

قیمت دلار مرز حساس را از دست داد

قیمت دلار در اولین ساعات معاملات امروز مرز حساس 28 هزار و 300 تومان را از دست داد و روی 28 هزار و 270 تومان قرار گرفت. کاهش قیمت دلار می‌توانست ناشی از اصلاح قیمتی باشد که به صورت خودکار در بازار اتفاق افتاد، زیرا نوسان قیمت دلار در هفته گذشته ناگهانی و به نوعی احساسی بود و بازگشت قیمت دلار دور از انتظار نبود. احتمال دیگر این بود که تحت تاثیر برنامه‌های کنترلی بانک مرکزی انتظارات فعالان بازار قدری کاهشی شده و تمایل برای فروش افزایش یافته باشد. به هر روی قیمت دلار اولین روز هفته را با نوسانات کاهشی شروع کرد و زیر مرز حساس قرار گرفت. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز 28 هزار و 220 تومان بود و فعالان بازار روند عرضه دلار توسط بانک مرکزی را زیر نظر داشتند.

افت قیمت دلار باعث کاهش قیمت سکه شد

قیمت طلای جهانی توانست در معاملات روز پنج‌شنبه رشد کند و نزدیکی 1760 دلار قرار گیرد. قیمت طلا در معاملات روز جمعه نیز جایگاه خود را حفظ کرد و در آخرین ساعات معاملات روی 1761 دلار ایستاد. سکه امامی ظهر پنج‌شنبه حوالی 12 میلیون و 100 هزار تومان معامله می‌شد، قیمت دلار نوسانات منفی را در اولین روز هفته به ثبت رساند، اما رشد قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته مانند یک نیروی صعودی بر قیمت سکه عمل کرد. به هر روی سکه امامی ظهر امروز حوالی 12 میلیون و 50 هزار تومان معامله می‌شد و تغییراتی منفی را نسبت به ظهر پنج‌شنبه به ثبت رسانده بود.

بازار ارز دو

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار به زیر مرز 28 هزار و 300 تومان بازگشت. احتمالاتی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه بانک مرکزی نوسانات قیمت دلار در این هفته را با قدرت بیشتری مدیریت خواهد کرد. قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشت، اما قیمت سکه تحت تاثیر نزول قیمت دلار در شروع معاملات امروز قدری کاهش یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید