۱۷ تحلیلگر کیتکو پیش بینی کردند؛

صعود قیمت طلا در هفته جاری /3 مانع در بازار جهانی

کدخبر: ۴۴۴۵۸۲
بحران اعتباری ، افزایش تورم با افزایش از سطح قیمت 1750 دلار باعث ایجاد احساسات صعودی در طلا می شود.
صعود قیمت طلا در هفته جاری /3 مانع در بازار جهانی

براساس گزارش اقتصادنیوز، بازگشت طلا به پایین ترین سطح خود در دو ماه اخیر باعث ایجاد خوش بینی در بازار شده است. سرمایه گذاران خرده فروشی و تحلیلگران وال استریت انتظار دارند در هفته جاری شاهد قیمت های بالاتری باشند.

اگرچه در آینده نزدیک احساسات صعودی در بازار افزایش می یابد ، برخی از تحلیلگران خاطرنشان می کنند که بازار هنوز با موانع اساسی افزایش نرخ بهره ، روند صعودی دلار آمریکا و بی میلی در بین سرمایه گذاران عمومی روبرو است.

کریستوفر وکیو ، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX.com ، گفت که مشکلات جاری اعتباری با اورگراند و مسائل مربوط به سقف بدهی در ایالات متحده می تواند در کوتاه مدت از قیمت ها حمایت کند.

او همچنین گفت که اگر اعتبار قانونگذاران فدرال به موقع به موضوع سقف بدهی رسیدگی نکند ، می توان به رتبه اعتباری AAA ایالات متحده فشار آورد. البته با وجود عدم اطمینان روزافزون ، وکیو گفت که انتظار دارد این مسائل در نهایت حل شود.

او گفت: « من انتظار دارم قیمت طلا با افزایش این بحران افزایش پیدا کند ، اما ما درگذشته نیز چنین شرایطی داشتیم و وقتی این مسائل برطرف شد ، قیمت ها می تواند سقوط کند.»

این هفته 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، هفت نفر یا 50 درصد پیش بینی افزایش قیمت طلا را کردند. در همان زمان ، چهار تحلیلگر یا 29 درصد خواستار کاهش قیمت طلا در هفته شدند. سه تحلیلگر یا 21 درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف بودند.

photo_2021-10-02_14-45-07

در همین حال ، در مجموع 889 رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروشی به دست آمد. از این تعداد ، 430 شرکت کننده ، یا 48 درصد ، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته بودند. 340 نفر دیگر ، یا 38 درصد ، پیش بینی افت قیمت را داشتند ، در حالی که 119 رای دهنده ، یا 13 درصد ، بی طرف بودند.

احساسات نسبت به هفته گذشته به شدت تغییر کرد. در همین حال ، روند صعودی سرمایه گذاران خرده فروشی از پایین ترین سطح در هفت ماه گذشته افزایش یافته است.

افزایش خوش بینی در حالی صورت می گیرد که قیمت طلا به دنبال تعطیلی هفته با حمایت بالاتر از 1750 دلار در هر اونس می رسد و از پایین ترین سطح دو ماه گذشته در اوایل هفته باز می گردد. معاملات آتی طلا در دسامبر(دی) آخرین بار در 17759.50 دلار معامله شد که 0.44 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشت.

مارک چندلر ، مدیرعامل Bannockburn Global Forex ، گفت که در آینده نزدیک ، قیمت طلا می تواند به بالاترین سطح 1787 دلار در هر اونس برسد. با این حال ، او خاطرنشان کرد که احساسات در بازار هنوز ضعیف است.

در حالی که برخی از تحلیلگران به طور مشروط بر روی طلا نظر صعودی دارند ، برخی دیگر پیش بینی رشد بالقوه آن را می کنند ، به ویژه در شرایطی که قیمت انرژی در اروپا همچنان از کنترل خارج شده است. بر اساس برخی گزارش ها ، قیمت گاز طبیعی اروپا در سال جاری به بالاترین حد خود رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید