در گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران بررسی شد

واکنش دلار به انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی

کدخبر: ۴۴۵۵۱۶
اقتصادنیوز:نامشخص بودن وضعیت ریاست بانک مرکزی به عنوان یک عامل صعودی بر قیمت دلار عمل می‌کرد. امروز 14 مهر 1400 با انتصاب رییس جدید بانک مرکزی بازار به این تغییر واکنش نشان داد.
واکنش دلار به انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا عصر روز دوشنبه روی ۲۸ هزار و ۱۱۰ تومان قرار داشت. این رقم در شروع معاملات امروز روی ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه افت کرد و مرز ۲۸ هزار تومان را از دست داد. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان بود.

IMG_20211006_175355_608

امروز خبر انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی در شبکه‌های اطلاع رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کرد. علی صالح آبادی به ریاست بانک مرکزی منصوب شد. احتمال دارد افت قیمت دلار و از دست رفتن مرز ۲۸ هزار تومان تحت تاثیر این خبر اتفاق افتاده باشد. تا قبل از این انتصاب، بلاتکلیف بودن وضعیت ریاست بانک مرکزی مانند یک نیروی صعودی بر قیمت دلار عمل می کرد و احتمالا با انتصاب رئیس جدید فعالان بازار انتظار سیاست‌های جدیدی برای کنترل نوسان قیمت دلار را می‌کشند.

قیمت درهم امارات کاهش یافت

قیمت درهم امارات عصر روز دوشنبه روی ۷ هزار و ۷۲۰ تومان قرار داشت. قیمت درهم در شروع معاملات امروز مرز ۷ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست داد. قیمت درهم در شروع معاملات امروز ۷ هزار و ۶۸۰ تومان بود. قیمت درهم در آخرین ساعات معاملات امروز روی ۷ هزار و ۶۴۰ تومان قرار گرفت.

قیمت سکه امامی کاهش یافت

قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز عملکرد خوبی نداشت و تا نزدیکی ۱۷۴۵ دلار افت کرد. قیمت طلا در ادامه مسیر افزایشی دنبال کرد. قیمت طلا در ساعت ۱۶ و ۲۵ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۱۷۶۰ دلار قرار داشت. در این مقطع قیمت دلار زیر مرز ۲۸ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه به افت قیمت دلار واکنش نشان داد و نتوانست خود را بالا بکشد. قیمت سکه عصر روز دوشنبه ۱۲ میلیون و ۵ هزار تومان بود. قیمت سکه در شروع معاملات امروز روی ۱۱ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات تحت تاثیر افت قیمت دلار رشد قیمت طلا را نادیده گرفت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بود.

عرضه دلار زیر متوسط قرار گرفت

قیمت دلار بازار آزاد امروز مرز 28 هزار تومان را از دست داد، اما عرضه دلار در بازار متشکل افت کرد.

IMG_20211006_175347_099

عرضه دلار با افت 49 درصدی نسبت به روز دوشنبه روی 4 میلیون و 49 هزار قرار گرفت. متوسط عرضه روزانه از هفت فروردین تا امروز 6 میلیون و 151 هزار به دست می‌آید و عرضه امروز از این رقم 34 درصد پایین‌تر بود. افزایش قیمت دلار متشکل و سنا در حالی که قیمت دلار آزاد کاهش یافته بود نیز در معاملات امروز جالب توجه بود.

IMG_20211006_175342_022

درپایان باید تاکید کرد تعیین تکلیف سکاندار بانک مرکزی بخشی از معادله این روزهای نوسانات ارزشی را حل کرد، باید دید این رویداد می‌تواندنقش تعیین‌کننده‌ای در این بخش داشته باشد، یا اینکه این پارامتر تنها به صورت یک شوک روانی عمل کرده به عنوان عاملی زودگذر تاثیر خود را در معادلات اقتصادی از دست خواهد داد. 

IMG_20211006_175352_094

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید