بازار جهانی در روزی که گذشت

خیز ناگهانی قیمت طلا /بهشت بیت کوین و رمزارزها

کدخبر: ۴۴۷۱۷۹
در روزی که گذشت با توجه انتشار آمار شاخص مصرف کننده در آمریکا، قیمت طلا به شدت صعود کرد.
خیز ناگهانی قیمت طلا /بهشت بیت کوین و رمزارزها

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا و نقره در معاملات چهارشنبه در آمریکا افزایش چشمگیری را تجربه کردند و هر دو فلز به بالاترین سطح در چهار هفته گذشته رسیدند. سفارشات خرید در بازارهای آتی فلزات پس از نفوذ قیمت به سطوح کلیدی بالای مقاومت فنی ، وارد بازار شد. فروش امروز در شاخص دلار آمریکا نیز به نفع گاوهای بازار فلزات گرانبها عمل کرد. آخرین معاملات آتی طلا در دسامبر(دی) با 35.90 دلار افزایش به 1795.00 دلار رسید. نقره دسامبر(دی) آخرین بار 0.646 دلار افزایش یافت و به 23.16 دلار در هر اونس رسید.

تمرکز بازار در اواسط هفته بر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه سپتامبر(شهریور) بود که نسبت به ماه اوت(مرداد) 0.4 درصد و نسبت به سال قبل 5.4 درصد افزایش یافت.

این در حالی بود که انتظار می رفت 0.3 درصد نسبت به ماه اوت و 5.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. شاخص دلار آمریکا پس از انتشار گزارش CPI تا حدودی افزایش یافت اما همچنان در روز اندکی کاهش پیدا کرد. افزایش هزینه های انرژی و تنگناهای زنجیره تامین در هفته های اخیر معامله گران و سرمایه گذاران را بیشتر بر چشم انداز تورم در ماه های آینده متمرکز کرده است. فدرال رزرو اطلاعات CPI امروز را به دقت بررسی می کند زیرا این اطلاعات زمان کاهش خرید ماهیانه اوراق قرضه دولتی را نشان می دهد.

gold

آمریکا؛ صدر جدول

مرکز کمیته سرمایه گذاری جایگزین (CCAF) اعلام کرد که آمریکا پس از سرکوب مجدد صنعت ارز دیجیتالی در چین ، پیشتاز جهان در استخراج بیت کوین شده است.

آخرین داده های CCAF نشان می دهد که آمریکا 35.4 درصد از هش ریت جهانی ( Hash Rate، نرخ هش برابر با تعداد تلاش‌ها در هر ثانیه در شبکه‌ی بیت‌کوین ) را در اختیار دارد - کل قدرت محاسباتی جهان برای استخراج بیت کوین - تا پایان ماه اوت ، از 16.8 درصد در پایان آوریل بیش از دو برابر شده است.

طبق گزارش CCAF ، که بخشی از دانشکده تجارت کمبریج است ، قزاقستان و روسیه را به ترتیب با سهم 18.1 و 11 درصد اعلام کردند ، در حالی که در آوریل 8.2 و 6.8 درصد بود.

در روزی که گذشت بیت کوین با افزایش بیش از ۳ درصد رو به رو شد.

coindesk-BTC-chart-2021-10-14

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید