پیش‌شرط گذاشتن برای مذاکرات چه تأثیری بر قیمت دلار دارد؟

افت قیمت دلار /سکه یک مرز دیگر از دست داد

کدخبر: ۴۴۸۱۷۰
قیمت دلار مسیر نزولی را دنبال می‌کند. مسئله پیش شرط گذاشتن ایران برای شروع مذاکرات می‌تواند تأثیرات متضادی بر قیمت دلار بگذارد و به نظر می‌رسد امروز تاثیرات نزولی آن در بازار تخلیه شد.
افت قیمت دلار /سکه یک مرز دیگر از دست داد

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار از ابتدای هفته جاری تا صبح امروز مسیر نزولی را دنبال کرد. قیمت دلار صبح شنبه روی 27 هزار و 250 تومان قرار داشت. قیمت دلار عصر روز گذشته 27 هزار و 150 تومان بود. قیمت دلار صبح امروز نیز تغییراتی منفی را به ثبت رساند و روی 27 هزار و 80 تومان قرار گرفت.

پیش شرط گذاشتن برای مذاکرات و واکنش قیمت دلار

از اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است، می‌توان به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران اشاره کرد. بر این اساس ایران پیش شرطی برای مذاکرات تعیین نکرده و به نوعی خواستار این است که آمریکا نشان دهد سیاست دولت بایدن در قبال ایران با سیاست ترامپ متفاوت است. این خبر می‌تواند از آن جهت حائر اهمیت باشد که برخی فعالان بازار معتقدند که ایران تاکید دارد که قبل از شروع مذاکرات بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شود و این تاکید از دو جهت می‌تواند بر قیمت دلار تاثیر بگذارد، در صورت تحقق این امر مقداری ارز وارد شده و قیمت دلار می‌تواند تغییرات منفی را ثبت کند. از طرف دیگر اگر این تاکید ایران و عدم موافقت طرف آمریکایی باعث عقب افتادن مذاکرات شود، امکان دارد دوباره قیمت دلار بر مدار صعودی قرار گیرد.

بازار ارز دو

قیمت سکه یک مرز دیگر را از دست داد

امروز نخستین روز کاری هفته برای طلای جهانی بود. قیمت طلا عصر جمعه رشد قیمت روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه را از دست داده و روی 1767 دلار قرار گرفته بود. قیمت طلا در اولین ساعات معاملات امروز نیز حرکت معناداری به سمت بالا نداشت. قیمت طلا در ساعت 11 و 23 دقیقه صبح به وقت ایران روی 1764 دلار قرار داشت. تغییرات قیمت دلار نیز در شروع کار منفی بود. قیمت سکه تحت تاثیر عملکرد ضعیف قیمت دلار و طلا در شروع معاملات امروز کاهش یافت. قیمت سکه عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 740 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز افت کرد و مرز 11 میلیون و 700 هزار تومان را از دست داد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز 11 میلیون و 630 هزار تومان بود. با احتساب قیمت 27 هزار و 70 تومان برای دلار اندازه حباب قیمتی سکه امامی 3.45 درصد به دست می‌آمد که نسبتا متعارف بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز تغییراتی منفی را به ثبت رساند. قیمت طلای جهانی تا ساعت 11 و 44 دقیقه صبح به وقت ایران حرکت معناداری به بالا نداشت. قیمت سکه تحت تاثیر عملکرد ضعیف طلا و نوسانات منفی قیمت دلار مرز 11 میلیون و 700 هزار تومان را از دست داد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید