پیش بینی بازار ارز در روز 5 آبان

سقف قیمت دلار در بازار ارز/ نقاط تعیین کننده در بازار

کدخبر: ۴۵۰۲۵۶
یکی از دلایلی که موجب شده است معامله گران در نزدیکی کف قیمت ماه های اخیر وارد بازار ارز نشوند، بسته شدن سقف قیمت دلار بوده است. در واقع در ماه های اخیر بازار تنها در اوایل مهرماه توانست وارد کانال 28 هزار تومانی شود
سقف قیمت دلار در بازار ارز/ نقاط تعیین کننده در بازار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در 2 ماه گذشته به ندرت توانسته است زیر مرز 27 هزار تومانی نوسان کند. این موضوع به معنای آن است که یکی از حمایت های مهم بازار که سد راه بازیگران کاهشی می شود، حوالی مرز 27 هزار تومانی است. دلار در مجموع ماه های مهر و شهریورماه تنها دو بار توانست تا محدوده 26 هزار و 900 تومان عقب نشینی کند و هر بار نیز با ورود خریداران توانست به سرعت به سوی کانال بالاتر بازگردد.

در دو هفته گذشته نیز بازار دو بار در محدوده 27 هزار و 100 تومانی مورد حمایت قرار گرفت. مجموع چنین داده هایی نشان می دهد که فاصله فعلی دلار با کف قیمتی ماه های اخیر خود چندان زیاد نیست. این موضوع می تواند زمینه ساز افزایش ریسک معامله گران برای قرار گرفتن درموقعیت خرید باشد. در کنار این بسیاری از معامله گران متوجه شده اند که اگر قرار باشد، ریزش معناداری در بازار ارز رخ دهد، باید حداقل مرز 27 هزار تومانی به سادگی از دست برود.

پشت خطی

یکی از دلایلی که موجب شده است معامله گران در نزدیکی کف قیمت ماه های اخیر وارد بازار ارز نشوند، بسته شدن سقف قیمت دلار بوده است. در واقع در ماه های اخیر بازار تنها در اوایل مهرماه توانست وارد کانال 28 هزار تومانی شود و در سایر روزها در کانال 27 هزار تومانی در نوسان بود. در هفته های اخیر نیز دلار توان حضور به بالای 27 هزار و 700 تومان را ازخود نشان نداد. به این ترتیب می توان گفت که در صورتی که بازار بتواند بالای محدوده 27 هزار و 700 تومانی قرار بگیرد، با موج کوتاهی از خریداران مواجه خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید